tisková zpráva

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání na svém 4. zasedání ve dnech 17. až 19. února 2004

· udělila společnosti Centrum nezávislé kultury Palác Akropolis, a.s., licenci k provozování rozhlasového vysílání programu RADIO AKROPOLIS v kabelových systémech společnosti UPC Česká republika, a.s. v lokalitě Praha
· pověřila Úřad Rady, aby od provozovatelů televizního vysílání šířeného prostřednictvím 
družice vyžádal záznam vysílání z dvou různých dnů, a to alespoň jedenkrát ročně
· vzala na vědomí oznámení o sloučení provozovatelů u společnosti ČESKOMORAVSKÉ RÁDIO s.r.o./Rádio Blaník Jižní Morava podle § 58 odst. 1 písm. c) zák. č. 231/2001 Sb.
· vzala na vědomí oznámení o sloučení provozovatelů u společnosti CITY MULTIMEDIA s.r.o./Rádio Blaník a CITY 93,7 FM podle § 58 odst. 1 písm. c) zák. č. 231/2001 Sb.
· zastavila řízení o registraci družicového vysílání provozovatele VENUS TV, s.r.o., neboť žadatel neuhradil správní poplatek
· zamítla žádost společnosti Evropa 2, spol. s r.o./EVROPA 2 o kmitočet Olomouc – město 91,0 MHz/200 W z důvodů neslučitelnosti kmitočtu se stávající sítí VKV vysílačů na navrženém stanovišti
· přerušila řízení s CET 21 spol. s r.o. ve věci převodu obchodního podílu CEDC Management Services GmbH na PPF (Cyprus) Ltd.,  neboť usnesení Městského soudu v Praze ze dne 10. prosince 2003 není pravomocné a nebyla vyřešena předběžná otázka
· přerušila řízení s CET 21 spol. s r.o. ve věci převodu obchodního podílu České spořitelny, a.s. na VILJA, a.s., neboť usnesení Městského soudu v Praze ze dne 10. prosince 2003 není pravomocné a nebyla vyřešena předběžná otázka
· odložila podnět na údajnou nevyváženost novoročního vysílání dne 1. ledna 2004 v České televizi
· uložila Úřadu Rady, aby shlédl a vyhodnotil pořady TV Nova na téma koncesionářských poplatků pro Českou televizi v období  posledních dvou týdnu roku 2003
· odložila podnět společnosti RHINOCEROS, a.s. na reportáž o projektu AVALANCHE ze dne 15. prosince 2003 na České televizi
· zahájila správní řízení s Českou televizí/ČT 1 za porušení § 32 odst. 1 písm. e) a f) zák. č. 231/2001 Sb. za reportáž o vývozu policejní výzbroje do totalitních států a jejího zneužívání, odvysílanou v pořadu Události dne 16. ledna 2004
· projednala Usnesení Rady pro rozhlasové a televizní vysílání k součinnosti regulátorů podle zákona o elektronických komunikacích a novelách souvisejících zákonů a zásadní připomínky odeslala na Ministerstvo kultury
· zastavila správní řízení o uložení pokuty společnosti FTV Premiéra, spol. s r.o. za odvysílání dílu Henry Lee Lucas, silniční vrah ze seriálu Velké  kriminální případy 20. Století, s ohledem na obsah vypracovaného znaleckého posudku
· vydala souhlas se žádostí společnosti 4S PRODUCTION, a. o změnu označení názvu  programu na Expres radio a schválila změnu licenčních podmínek – snížení podílu české hudební produkce na celkovém hudebním vysílání ze současných 30% na 20 – 25%
· vzala na vědomí informaci o žádostech společností Frekvence 1, a.s., Evropa 2, 
spol. s r.o., Radia Proglas, s.r.o. a dvou žádostí Českého rozhlasu o přidělení    
kmitočtů pro digitální vysílání

· konstatovala, že žádost ČTÚ pro přidělení kmitočtů DVB-T pro Czech Digital Group, a.s. neobsahuje potřebné náležitosti podle zákona a proto o ní nemohla rozhodnout
· udělila licenci k provozování rozhlasového vysílání šířeného prostřednictvím družice společnosti BBC Radiocom (Praha) s.r.o.

V Praze dne 19. února 2004









Petr Pospíchal








předseda Rady

Kontakt: info@rrtv.cz
             274811826

