|
|
Analýzy sledovanosti Rozhlasových stanic v ČR v průběhu posledních tří let a podle posledních výsledků výzkumu Mediaprojekt.
Analýzy z výzkumu Mediaprojekt provedli Kateřina Petrůjová a Michal Zelenka (kancelář APSV).
Komentář Michal Zelenka
1. Sdružení komunikačních a mediálních organizací SKMO a MEDIA PROJEKT.
1.1. Co je SKMO
Členskými organizacemi SKMO jsou UVDT (Unie vydavatelů), ARA (Asociace reklamních agentur), APSV (Asociace provozovatelů soukromého vysílání), MMS (Media Marketing Services), RRM (Regie Radio Music), Český rozhlas, IP Praha a RadioNet. Cílem SKMO je podněcovat, sledovat a kontrolovat jednotný výzkum uznávaný všemi důležitými subjekty na trhu jako "výzkum jedné měny" pro tisk a rozhlas. SKMO pořádá nejrůznější semináře a školení.
Nejvyšším orgánem SKMO je Valná hromada. Zároveň byly ustaveny "sekce" pro jednotlivá média a prezídium složené ze zástupců jednotlivých sekcí (rozhlas, televize, tisk, zadavatelé). Za rozhlas je to generální ředitel ČRo Václav Kasík, za tisk Vlastimil Košťál místopředseda představenstva UVDT a za ARA výkonný ředitel Jiří Mikeš. Prezídium rozhoduje v čase mezi valnými hromadami. Jednatelé sekcí jsou Jan Šusta za tisk, Michal Zelenka za rozhlas a Luděk Jubánek z ARA´s vykonává funkci třetího jednatele odpovědného za marketing a koordinaci. Řádnými členy "Rozhlasové sekce" jsou ČRo, APSV, MMS, RRM a Radio Net, přidruženým členem IP Praha. RS SKMO se řídí Kodexem RS. Dalším důležitým orgánem SKMO je SPK (Stálá pracovní komise), která koordinuje všechny metodologické, kontrolní a zčásti i provozní záležitosti. SPK jedná po sekcích, po projektech nebo v kompletní sestavě členů SKMO. Společně s jednateli připravuje veškeré podklady pro pokyny realizátorům, rozhodování valné hromady nebo prezídia.
1.2. CO byl MEDIA PROJEKT 1997 -9?
Multimediální výzkum, který sleduje tisk a rozhlas. Smlouva s firmami STEM/MARK a GfK Praha (vítězný projekt tendru SKMO z jara 1996) skončila 31.12. 1999. Tento výzkum stál cca 16,5 mil. Kč ročně. Výstupy dat byly k dispozici jednou za čtvrtletí, vždy za minulé "klouzavé" pololetí (únor- II. pol. předešlého roku, květen - IV. Q. předešlého a I.Q. běžícího roku, srpen - I.pol.. běžícího roku a listopad - II. a III. Q. běžícího roku).
2. CO je MEDIA PROJEKT 2000?
Nový Mediaprojekt po roce 2000 má řadu vylepšení. Jedná se o nadstavbu sledující typologii spotřebitele, kompletní sledování všech tiskových, rozhlasových a celoplošných televizních médií. Přibude sledování činností v průběhu dne (spánek, jídlo cesta, práce, volno atd.) Roční vzorek respondentů je zvýšen na 30 tisíc ročně. Realizovat ho bude sdružení výzkumných agentur GfK Praha, TN Sofres Media a STEM/MARK. Roční náklady cca 20 mil. Kč. U rozhlasu budou výstupy dat shodné s minulým Mediaprojektem, tedy každé čtvrtletí za "klouzavé" pololetí zpětně.
2.1. JAKÝ je MEDIAPROJEKT 2000?
Media Projekt používá standardizovaný osobní rozhovor (face to face) s metodikou "day after recall" (dotaz na včerejší chování), kontinuální průběh výzkumu po celý rok, tříměsíční etapy, čtrnáctidenní fáze a náhodný výběr z ověřené a jednou měsíčně doplňované databáze domácností. Media Projekt splňuje veškeré požadované evropské parametry pro výzkum sledovanosti médií.
Jakékoli prezentace jsou neplatné bez uvedení zdroje - názvu výzkumu, zadavatele a realizátorů. Dále pak bez uvedení velikosti vzorku, cílové skupiny, sledovaného období a údaje o vážení a projekci. Údaje jsou statisticky validní pokud cílová skupina (např. posluchači, muži, ženy, věkové skupiny atd.) je větší než 40.000 (např. poslech včera /denní), v posledních 7 dnech / týdenní, v posledních 14 dnech atd.)
3. Analýza sledovanosti v ukazateli "share" (podíl na poslechu - mediální spotřeba), vývoj po pololetích 1997 – 1999 (grafy v příloze)
3.1. Lokální a celoplošné
3.2. Soukromé celkem a ČRo celkem
3.3. Soukromé lokální a soukromé celoplošné
3.4. ČRo regionální a ČRo celoplošné
Porovnání v grafech 3.1. - 3.4 po jednotlivých pololetích je jistě užitečné, ale na první pohled neodhalíme jednoznačný trend. Teprve srovnáním stejných období zkoumaných tří let (I. a II. pololetí 3.5. a 3.6.) dosáhneme lepších výsledků. Již z tohoto porovnání je patrné, že sledovanost elektronických médií je hodně závislá na počasí. Viděli bychom to daleko lépe, kdybychom mohli porovnávat letní (světlo) a zimní měsíce (tma). Všeobecně, pomalu a dlouhodobě klesá poslech celoplošných stanic na úkor lokálních, zejména soukromých. Uvnitř zmenšujícího se celoplošného segmentu trhu pak nepatrně získávají soukromé (F1 a impuls) na úkor veřejnoprávních. Vznik tohoto trendu sahá před rok 1997. Za pozornost stojí, že soukromé lokální získávají a soukromé celoplošné ztrácejí v prvních pololetích. V druhých pololetích získávají oba typy soukromých stanic, ale celoplošné více. Výjimku tvoří programová siť Evropy 2, jejíž sledovanost klesla pod úroveň nejposlouchanějších regionálních stanic (Country radio a Orion)
3.5. Srovnání sledovanosti stanic (viz 3.1. - 3.4) v prvních pololetích 1997-9
3.6. Srovnání sledovanosti stanic (viz 3.1. - 3.4) v druhých pololetích 1997-9
4. Analýza sledovanosti rozhlasových stanic (viz 3.1. - 3.4) ve věkových skupinách 12-24, 25-44, 45-59 a 60-79 let (grafy v příloze)
Uvádíme pouze výsledek za poslední sledované období (II.pol. 1999), protože věkové složení u uvedených ukazatelů se v průběhu tří let téměř nezměnilo. Tento poznatek se navzájem podporuje s poznatky získané analýzou postojů posluchačů jednotlivých typů médií v následujících grafech.
5. Analýza postojů posluchačů Soukromých lokálních, celoplošných, ČRo celoplošných a ČRo regionálních studií. (kvadrantové grafy v příloze)
5.1. Věk a vztah ke změnám, které život přináší (tučný kříž populace, tenký posluchači rozhlasu)
5.2. Věk a vztah k řešením situací které život přináší(tučný kříž populace, tenký posluchači rozhlasu)
5.3. Věk a spokojenost se životem (tučný kříž populace, tenký posluchači rozhlasu)
5.4. Věk a politická orientace (tučný kříž populace, tenký posluchači rozhlasu)
Často slyšíme, že přílivy a odlivy posluchačů mezi jednotlivými typy médií jsou dané předrevolučním deficitem určitého typu hudby nebo zábavy, momentálním módním trendem atd. Obvykle se také říká, že až se tato krátkodobá poptávka naplní a dojde ke změně. Analýzy dat hovoří o opaku. Jednotlivé typy médií sledují typologicky zcela odlišní posluchači, kteří by jen obtížně akceptovali jiný typ vysílání. Aby se mohly změnit proporce sledovanosti, museli by se změnit především lidé.
6. Čtvrthodinový průběh poslechu rozhlasu pondělí - pátek, sobota a neděle ve věkových skupinách 12-24, 25-44, 45-59 a 60-79 let. (grafy v příloze)
6.1. Rozhlas celkem po- pá
6.2. Rozhlas celkem so ab ne
6.3. Soukromý rozhlas po - pá
6.4. Soukromý rozhlas so a ne
6.5. ČRo celkem po - pá
6.6. ČRo celkem so a ne
Z těchto analýz vyplývá odlišnost poslechu různých věkových skupin v různých částech dne. V souvislostech se zkoumanými preferencemi z přílohy minulé zprávy Rady (proč a kdy lidé zapínají rádio), můžeme konstatovat, že moderní rozhlasový program musí nabízet správné věci, správným lidem na správném místě a ve správný čas. Je vidět, že toto pravidlo platí jak pro veřejnoprávní média, tak pro soukromá, celoplošná či regionální.
7. Mediální zastoupení, sítě (tabulka v příloze)
Na národním trhu soutěží rozhlasové stanice zastupované mediálními zastoupeními MMS, RRM a Radionet. Podíly na mediální spotřebě se týkají mediálního trhu. Pro získání potenciálních podílů na reklamním trhu bychom museli přepočítat share na 100%. IP Praha zastupující Český rozhlas relevantním konkurentem není, protože ČRo má ze zákona omezený reklamní čas a jeho podíl na investicích do reklamy ani zdaleka neodpovídá podílu na mediální spotřebě (share).
8. Image rozhlasových stanic podle výstupu "Analýza profilů médií - AdMR" (grafy v příloze)
Standardní kvalitativní nadstavba Mediaprojektu, do které byly zařazeny otázky určující image jednotlivých rozhlasových stanic. V šetření Media Projektu ´99 bylo v 1. pololetí sledováno 19 prvků (charakteristik, výroků). Důležité je, že otázky byly respondentovy předkládány bez nápovědy (tedy karty rozhlasových stanic), takže se jedná o odpovědi spontánní, ryze pocitové. U konkrétní rozhlasové stanice tvoří 100% posluchači, kteří uvedli tuto stanici jako nejposlouchanější. Konkrétní procenta znamenají, kolik z nich uvedlo tuto stanici jako charakteristickou pro konkrétní výrok. Pro analýzu jsme použili rozhlasové stanice, které měly více ne 80 tisíc posluchačů včera.
8.1. Hitparáda charakteristik
Analýza se týká vyhodnocením jednotlivých charakteristik (výroků) představující vnější obraz (image) všech stanic tak, jak je dokáží posoudit posluchači, konkrétně všichni ti, kteří uvedli jakoukoli stanici jako svoji nejposlouchanější. Těch bylo v I. pololetí 1999 podle výsledků šetření celkem 91% z populace. Znamená to, že můžeme předpokládat, že uvedená procenta znamenají také, jakou image mají jednotlivé prvky v rozhlasovém programu.
8.2. Všechny stanice (více než 80 tis. včera) a všechny charakteristiky
Hitparáda rozhlasových stanic podle průměru hodnocení všech výroků. Může se zdát překvapivé, že se v první desítce umístila jenom jedna celoplošná stanice. Na druhou stranu se potvrzuje fakt, že posluchači oceňují rozhlas pro jeho "blízkost".
8.3. Všechny stanice (více než 80 tis. včera) a hudba (hudba obecně, zahraniční hudba, nejznámější písničky, česká hudba, hudební novinky)
Tato analýza vyvrací obecnou tezi, že česká rozhlasová scéna trpí nedostatkem rozmanitosti. Image stanice s nejlepší hudbou požívají AC stanice, AC orientované na taneční hudbu, country formáty, stanice s výrazným podílem české hudby, stejně jako dechovkově orientované studio ČRo Č.Budějovice.
8.4. Všechny stanice (více než 80 tis. včera) a zábava (nejlepší moderátoři, nejzábavnější program, nejlepší soutěže)
Za stanice se zábavnou image jsou považovány zejména mladé a taneční formáty. Teprve od desátého místa a dále se umísťují konzervativnější programy a programy s větším množstvím české hudby.
8.5. Všechny stanice (více než 80 tis. včera) a servisní informace (nejlepší informace o počasí, o dopravě, o sportu)
Logická je dominance ČRo 1 Radiožurnálu. Velmi potěšitelné je ale umístění rozhlasových stanic všeobecně pokládaných za ryze hudební. Je patrné, že servisní informace jsou vyhledávány a ceněny jako součást jakéhokoli vysílání.
8.6. Všechny stanice (více než 80 tis. včera) a zpravodajství a publicistika (nejlepší zpravodajství obecně, nejlepší domácí, zahraniční, regionální zpravodajství, nejlepší reportáže, diskusní pořady a komentáře a analýzy)
První tři místa opět logicky zaujímají veřejnoprávní celoplošné stanice. Opět potěší ocenění "starých známých" z analýzy image - Rádio Zlín, rádio FM Plus, Radio Černá Hora, Radio Contact Liberec, Frekvence 1 a dalších.
8.7. Nejlepší propagace rozhlasové stanice
Vlastní propagace neodmyslitelně patří k rozhlasovému vysílání. Posluchači ji umí ocenit (8. místo v pořadí charakteristik). Je patrné, že účinná propagace má obrovskou souvislost s celkovou image rozhlasové stanice.
9. Analýza sledovanosti rozhlasových stanic v regionech, třídění podle bývalých krajů. Srovnání sledovanosti v roce 1998 a 1999. (grafy v příloze)
11. Investice do rozhlasové reklamy (tabulky v příloze)
Investice do rozhlasové reklamy v roce 1999 stagnovaly. Stalo se tak díky obecnému jevu určitého opoždění propadu reklamních investic za propadem ekonomiky. Díky tomuto opoždění budou investice stagnovat i v příštím roce. Rozhlas má oproti ostatním reklamním nosičům velký význam pro regionální podnikání. Hospodářský vývoj v regionech se však více diverzifikuje a promítá se tím pádem do lokálních reklamních investic. Vývoj, jak na národním, tak lokálních trzích znamená pouze jedno. Stagnují nebo klesají příjmy. Provize, slevy a bonusy na národním trhu se zvýšily z dosavadních 35 na 40%. Stoupají náklady, zejména nájmy, ceny energií, spojové náklady a tyto položky se logicky promítají i do ostatních "vstupů". Konkurenční prostředí je ostřejší a potřeba vlastní propagace palčivější. to se týká i veřejnoprávního sektoru. ČRo také ztrácí, nikoli na reklamě, ale na nevybraných koncesionářských poplatcích. Přesto, že je příjem ČRo o 200 - 300 mil. Kč vyšší než příjem všech soukromých stanic dohromady, má rovněž potíže. Za těchto okolností se nedá očekávat, že by si kdokoli z rozhlasové scény mohl dovolit investovat do zvyšování kvality programu. Otázka pro české regulační orgány. Je to opravdu to, co jsme chtěli?
12. Popis zdrojů dat
Zdroj: Výzkum Mediaprojekt 1997-1998
Zadavatel: SKMO
Realizátor: Sdružení Gfk Praha – STEM/MARK
Data:
3. Analýza sledovanosti v ukazateli "share" (podíl na poslechu - mediální spotřeba), vývoj po pololetích 1997 - 1999
01.01.97 - 30.06.97 So,Ne,Po,Út,St,Čt,Pá Váženo(N=10000, 000=8565.10) |
01.07.97 – 31.12.97 So,Ne,Po,Út,St,Čt,Pá Váženo(N=10000, 000=8565.10) |
01.01.98 - 30.06.98 So,Ne,Po,Út,St,Čt,Pá Váženo(N=10000, 000=8565.10) |
01.07.98 – 31.12.98 So,Ne,Po,Út,St,Čt,Pá Váženo(N=10000, 000=8565.10) |
01.01.99 - 30.06.99 Ne,Po,Út,St,Čt,Pá,So Váženo(N=10000, 000=8565.10) |
01.07.99 - 31.12.99 Ne,Po,Út,St,Čt,Pá,So Váženo(N=10000, 000=8565.1) |
4. Analýza sledovanosti rozhlasových stanic (viz 3.1. - 3.4) ve věkových skupinách 12-24, 25-44, 45-59 a 60-79 let
01.07.99 - 31.12.99 Ne,Po,Út,St,Čt,Pá,So Váženo(N=10000, 000=8565.1)
5. Analýza postojů posluchačů Soukromých lokálních, celoplošných, ČRo celoplošných a ČRo regionálních studií.
soukromé lokální a regionální rozhlasové stanice celkem 01.07.99 - 31.12.99 Ne,Po,Út,St,Čt,Pá,So Váženo(N=4246, 000=3636.55) |
soukromé celoplošné rozhlasové stanice celkem 01.07.99 - 31.12.99 Ne,Po,Út,St,Čt,Pá,So Váženo(N=2185, 000=1871.80) |
ČRo regionální studia celkem 01.07.99 - 31.12.99 Ne,Po,Út,St,Čt,Pá,So Váženo(N=592, 000=507.09) |
ČRo celoplošné stanice celkem 01.07.99 - 31.12.99 Ne,Po,Út,St,Čt,Pá,So Váženo(N=2131, 000=1825.22) |
6. Čtvrthodinový průběh poslechu rozhlasu pondělí - pátek, sobota a neděle ve věkových skupinách
12-24, 25-44, 45-59 a 60-79 let.
Věk 12 - 24 let 01.07.99 - 31.12.99 Po,Út,St,Čt,Pá Váženo(N=1693, 000=2029.2) |
Věk 25 - 44 let 01.07.99 - 31.12.99 Po,Út,St,Čt,Pá Váženo(N=2427, 000=2909.3) |
Věk 45 - 59 let 01.07.99 - 31.12.99 Po,Út,St,Čt,Pá Váženo(N=1693, 000=2028.9) |
Věk 60 - 79 let 01.07.99 - 31.12.99 Po,Út,St,Čt,Pá Váženo(N=1333, 000=1597.7) |
Věk 12 - 24 let 01.07.99 - 31.12.99 Ne,So Váženo(N=634, 000=1901.0) |
Věk 25 - 44 let 01.07.99 - 31.12.99 Ne,So Váženo(N=1026, 000=3079.5) |
Věk 45 - 59 let 01.07.99 - 31.12.99 Ne,So Váženo(N=675, 000=2024.4) |
Věk 60 - 79 let 01.07.99 - 31.12.99 Ne,So Váženo(N=520, 000=1560.1) |
7. Mediální zastoupení, sítě
01.07.99 - 31.12.99 Ne,Po,Út,St,Čt,Pá,So Váženo(N=10000, 000=8565.1)
8. Image rozhlasových stanic podle výstupu "Analýza profilů médií - AdMR"
01.01.99 - 30.06.99 Ne,Po,Út,St,Čt,Pá,So Váženo(N=10000, 000=8565.1)
9. Analýza sledovanosti rozhlasových stanic v jednotlivých okresech, třídění podle bývalých krajů. Srovnání sledovanosti v roce 1997, 1998 a 1999, meziroční nárůst (pokles) 1998 a 9.
01.01.98 - 31.12.98 Ne,Po,Út,St,Čt,Pá,So Váženo(N=20000, 000=8565.10) |
01.01.99 - 31.12.99 Ne,Po,Út,St,Čt,Pá,So Váženo(N=20000, 000=8565.10) |
7. Sítě mediálních zastupitelství
MMS (Media Marketing Services) |
Radio Net |
Generální ředitel Daniel Sedláček |
Jiří Lichý |
Koperníkova 6, 120 00 Praha 2 |
Sokolská 21, 120 00 Praha 2 |
tel. 24409101, fax 6910773 |
tel. 292151, fax 291340 |
|
|
Share 29,1 |
Share 17,0 |
|
|
Hit radio network |
Classic FM |
Rádio Blaník |
Rádio Bonton 99,7 FM |
Rádio City |
Rádio Vox |
Rádio Zlatá Praha |
Rádio Delta |
Rádio Presston |
Rádio Krumlov |
Rádio Relax |
Rádio Prácheň |
Eldorádio 88,4 FM |
Rádio Egrensis |
Rádio Faktor 104,3 FM |
Rádio Contact Liberec |
Rádio Faktor 2 - 99,7 FM |
Rádio Crystal |
Rádio Dragon |
Rádio Tep |
Rádio FM plus |
Rádio Metuje |
Rádio Karolína |
Rádio Profil |
Rádio Šumava |
AZ Rádio |
Rádio Agara |
Rádio Karyon |
Rádio Contact Liberec |
Rádio Haná |
Rádio Děčín |
Rádio Hellax |
Rádio Euro K |
Rádio Hity |
Rádio Most |
Rádio Rubi |
Rádio North Music |
Kiss Radio |
Rádio Černá Hora |
Kiss 98 fm |
Rádio O.K. |
Kiss Proton 90 FM |
Rádio Brno |
Kiss Hády 88,3 FM |
Rádio Jih |
Kiss Publikum |
Rádio Krokodýl |
Kiss Morava 101,1 FM |
Rádio Vysočina |
|
Rádio Zlín |
|
Rádio Apollo |
|
Rádio Čas |
|
Rádio Haná |
|
Rádio Orion |
|
Rádio Rubi |
|
Radiohrad |
|
RRM (Reggie Radio Music) |
IP Praha |
Generální ředitel Vít Vojtěch |
Generální ředitel Ing. Jan Dobeš |
Wenzigova4/1872, 120 00 Praha 2 |
Janáčkovo nábř. 51/39, 150 00 Praha 5 |
tel. 57001111 |
tel. 537247 fax. 537028 |
|
|
Share 26,2 |
Share 28,1 |
|
|
Rádio Frekvence 1 |
ČRo 1 Radiožurnál |
Rádio Impuls |
ČRo 2 Praha |
Country Radio |
ČRo 3 Vltava |
Rádio 1 |
ČRo 6 RSE |
Evropa 2 |
ČRo regionální studia |
Evropa 2 - Praha 88,2 FM |
ČRo Regina Praha |
Evropa 2 - střední Čechy 105,5 FM |
ČRo České Budějovice |
Evropa 2 - Č. Budějovice 90,5 FM |
ČRo Plzeň |
Evropa 2 - Diana 93,8 FM |
ČRo Ústí nad Labem |
Evropa 2 - West Plzeň 101,3 FM |
ČRo Hradec Králové |
Evropa 2 - Radioclub |
ČRo Brno |
Evropa 2 - severní Čechy |
ČRo Olomouc |
Evropa 2 - Duha 94,5 FM |
ČRo Ostrava |
Evropa 2 - východní Čechy 99,5 |
|
Evropa 2 - Morava 99,3 FM |
|
Evropa 2 - Zlín |
|
Evropa 2 - Znojmo |
|
Ostatní stanice
Share 1,8
Rádio Limonádový Joe
Rádio LifeBR>
Rádio Proglas
jiné české stanice
8.1. Hitparáda charakteristik |
1. |
Hudba obecně |
69,80% |
2. |
Zahraniční hudba |
62,10% |
3. |
Nejznámější písničky |
58,30% |
4. |
Moderátoři |
56,70% |
5. |
Česká hudba |
56,00% |
6. |
Nejzábavnější program |
56,00% |
7. |
Hudební novinky |
55,60% |
8. |
Vlastní propagace |
52,50% |
9. |
Soutěže |
49,60% |
10. |
Informace o počasí |
46,40% |
11. |
Zpravodajství z Vašeho regionu |
45,70% |
12. |
Informace o dopravě |
44,50% |
13. |
Zpravodajství obecně |
42,40% |
14. |
Zpravodajství z České republiky |
39,20% |
15. |
Zpravodajství ze zahraničí |
38,70% |
16. |
Informace o sportu |
38,70% |
17. |
Reportáže |
36,90% |
18. |
Diskusní pořady |
33,60% |
19. |
Komentáře a analýzy |
32,50% |
8.2. Všechny stanice a všechny charakteristiky (všechny stanice více než 80tis. Včera) - 1.část
STANICE |
Hudbu obecně |
Zahraniční hudbu |
Nejznámější písničky |
Moderátory |
Českou hudbu |
Nejzábavnější program |
Hudební novinky |
Vlastní propagaci |
Soutěže |
Rádio Zlín |
82,2% |
77,5% |
70,9% |
71,4% |
65,5% |
75,7% |
69,2% |
71,9% |
75,8% |
Rádio Černá Hora |
73,7% |
69,3% |
63,1% |
68,7% |
63,1% |
67,5% |
64,0% |
66,8% |
58,7% |
ČRo 2 - Praha |
62,6% |
45,2% |
61,9% |
57,5% |
64,1% |
58,6% |
45,5% |
45,7% |
46,7% |
Rádio FM Plus |
68,8% |
71,3% |
58,9% |
53,1% |
43,8% |
50,6% |
65,4% |
67,6% |
62,5% |
Rádio Contact Liberec |
75,2% |
70,6% |
62,7% |
60,4% |
58,4% |
60,4% |
60,1% |
64,5% |
56,3% |
ČRo České Budějovice |
80,3% |
45,0% |
77,3% |
58,8% |
86,0% |
64,3% |
47,9% |
42,7% |
45,4% |
Rádio Vysočina |
71,5% |
72,9% |
64,0% |
71,2% |
55,6% |
65,6% |
64,2% |
56,2% |
73,2% |
ČRo 1 - Radiožurnál |
43,5% |
38,6% |
41,1% |
48,8% |
46,8% |
40,1% |
37,6% |
40,7% |
33,9% |
Rádio Rubi |
66,2% |
62,4% |
67,0% |
62,9% |
64,4% |
70,2% |
65,3% |
64,5% |
60,1% |
Rádio Zlatá Praha |
80,0% |
70,7% |
65,2% |
62,6% |
68,9% |
69,2% |
68,0% |
53,0% |
64,4% |
Evropa 2 |
71,6% |
70,6% |
60,2% |
65,3% |
54,6% |
63,0% |
59,7% |
56,4% |
52,3% |
Frekvence 1 |
54,4% |
47,9% |
50,5% |
60,5% |
50,8% |
59,5% |
45,1% |
52,2% |
56,0% |
Rádio Hellax |
79,5% |
78,7% |
63,7% |
54,6% |
60,6% |
70,8% |
69,5% |
58,4% |
71,8% |
Rádio Orion |
80,9% |
65,3% |
69,3% |
55,9% |
58,2% |
58,0% |
66,3% |
54,8% |
58,3% |
Rádio Krokodýl |
64,7% |
53,2% |
61,8% |
58,0% |
52,2% |
61,9% |
56,4% |
54,5% |
57,4% |
Rádio City |
86,1% |
80,1% |
79,8% |
62,2% |
64,3% |
55,6% |
56,9% |
52,9% |
50,7% |
Kiss Morava |
79,5% |
77,7% |
57,0% |
67,3% |
56,3% |
58,0% |
71,7% |
60,6% |
53,0% |
Rádio Faktor |
69,9% |
63,4% |
47,0% |
51,8% |
54,4% |
46,6% |
62,6% |
55,6% |
45,4% |
Country Radio |
85,6% |
60,2% |
73,3% |
61,4% |
69,9% |
62,9% |
54,9% |
54,0% |
41,9% |
Kiss Hády 88.3 FM |
74,7% |
70,2% |
61,5% |
54,6% |
56,6% |
48,7% |
68,8% |
51,0% |
48,2% |
Rádio Karolína |
80,8% |
51,2% |
55,9% |
43,0% |
66,7% |
56,0% |
44,4% |
43,3% |
30,7% |
Kiss 98 FM |
81,3% |
68,8% |
47,6% |
48,7% |
42,6% |
41,6% |
56,2% |
54,9% |
40,5% |
Rádio Bonton |
61,4% |
67,4% |
47,3% |
50,1% |
34,9% |
54,1% |
60,9% |
44,9% |
31,8% |
Rádio O.K. |
62,4% |
64,3% |
62,2% |
59,0% |
56,4% |
46,7% |
45,3% |
50,5% |
43,6% |
ČRo 3 - Vltava |
64,8% |
53,3% |
29,0% |
43,0% |
54,8% |
36,0% |
33,6% |
27,4% |
21,8% |
ČRo 6 / Rádio Svobodná Evropa |
17,8% |
11,2% |
17,1% |
25,9% |
8,6% |
14,5% |
9,7% |
20,7% |
12,6% |
8.2. Všechny stanice a všechny charakteristiky (všechny stanice více než 80tis. Včera) - 2.část
ROZHL. STANICE |
Počasí |
Zprávy z regionu |
Doprava |
Zprávy obecně |
Zprávy z České republiky |
Zprávy ze zahraničí |
Sport |
Repor- táže |
Diskuse |
Komen- táře a analýzy |
Průměr |
Daily reach |
Rádio Zlín |
57,0% |
82,4% |
54,0% |
46,7% |
49,5% |
44,4% |
46,3% |
43,2% |
39,6% |
41,4% |
61,3% |
129,5 |
Rádio Černá Hora |
62,6% |
67,2% |
62,1% |
47,7% |
44,8% |
46,5% |
53,2% |
46,4% |
44,9% |
39,8% |
58,4% |
179,5 |
ČRo 2 - Praha |
66,3% |
42,9% |
52,3% |
70,1% |
69,5% |
61,8% |
56,7% |
61,1% |
62,3% |
58,2% |
57,3% |
603,7 |
Rádio FM Plus |
59,7% |
72,8% |
65,9% |
57,2% |
53,7% |
50,9% |
54,4% |
47,8% |
38,1% |
42,0% |
57,1% |
124,1 |
Rádio Contact Liberec |
58,8% |
73,2% |
53,1% |
46,2% |
46,3% |
45,1% |
42,1% |
36,7% |
40,7% |
39,4% |
55,3% |
109,4 |
ČRo České Budějovice |
59,3% |
73,6% |
43,4% |
50,8% |
47,1% |
42,2% |
43,3% |
44,3% |
42,8% |
38,5% |
54,4% |
126,5 |
Rádio Vysočina |
60,2% |
75,6% |
56,7% |
35,0% |
33,7% |
29,4% |
48,2% |
38,0% |
27,2% |
25,3% |
53,9% |
143 |
ČRo 1 - Radiožurnál |
65,9% |
33,6% |
59,6% |
80,1% |
77,6% |
75,6% |
69,2% |
65,0% |
63,4% |
62,6% |
53,9% |
1214,1 |
Rádio Rubi |
53,8% |
66,3% |
49,9% |
43,9% |
39,5% |
37,8% |
48,1% |
33,6% |
31,9% |
23,7% |
53,2% |
95,2 |
Rádio Zlatá Praha |
51,3% |
30,9% |
45,3% |
46,1% |
44,4% |
41,4% |
38,6% |
38,3% |
33,7% |
34,6% |
53,0% |
133,1 |
Evropa 2 |
48,4% |
37,2% |
43,7% |
42,3% |
41,4% |
44,0% |
41,3% |
38,7% |
35,9% |
33,6% |
50,5% |
350,6 |
Frekvence 1 |
50,1% |
29,5% |
45,7% |
55,3% |
51,9% |
51,2% |
46,3% |
49,2% |
54,0% |
45,5% |
50,3% |
1099 |
Rádio Hellax |
42,6% |
56,2% |
46,7% |
32,1% |
26,8% |
25,4% |
46,3% |
27,9% |
22,0% |
18,6% |
50,1% |
147,6 |
Rádio Orion |
42,8% |
59,4% |
47,1% |
36,3% |
30,5% |
32,3% |
39,4% |
33,8% |
27,9% |
29,3% |
49,8% |
217,1 |
Rádio Krokodýl |
44,7% |
62,1% |
54,4% |
51,5% |
42,8% |
37,8% |
38,3% |
31,0% |
32,2% |
29,7% |
49,7% |
135,4 |
Rádio City |
43,3% |
30,1% |
49,2% |
36,3% |
27,7% |
30,0% |
34,3% |
28,6% |
21,3% |
16,0% |
47,6% |
93,6 |
Kiss Morava |
48,6% |
53,0% |
37,3% |
26,6% |
23,5% |
24,7% |
33,6% |
28,9% |
16,6% |
19,9% |
47,0% |
105,5 |
Rádio Faktor |
47,7% |
49,6% |
45,1% |
41,4% |
39,2% |
33,0% |
39,1% |
38,1% |
28,1% |
30,5% |
46,8% |
90,8 |
Country Radio |
36,0% |
28,7% |
34,0% |
29,3% |
31,2% |
26,9% |
27,5% |
28,6% |
26,3% |
27,5% |
45,3% |
293,4 |
Kiss Hády 88.3 FM |
32,7% |
35,5% |
39,8% |
25,3% |
24,5% |
19,6% |
24,7% |
19,9% |
14,3% |
13,2% |
41,2% |
167,2 |
Rádio Karolína |
32,1% |
29,4% |
30,0% |
35,2% |
34,6% |
31,6% |
24,7% |
27,4% |
23,9% |
22,5% |
40,2% |
93,6 |
Kiss 98 FM |
28,1% |
21,6% |
43,9% |
21,8% |
20,0% |
23,9% |
28,0% |
19,8% |
13,8% |
20,5% |
38,1% |
149,1 |
Rádio Bonton |
41,1% |
18,3% |
38,7% |
28,8% |
21,5% |
20,5% |
23,6% |
24,3% |
18,3% |
22,4% |
37,4% |
80,2 |
Rádio O.K. |
28,6% |
32,0% |
25,5% |
19,3% |
18,5% |
17,9% |
24,0% |
20,0% |
14,4% |
15,4% |
37,2% |
105,9 |
ČRo 3 - Vltava |
31,9% |
26,8% |
30,1% |
35,2% |
34,0% |
26,3% |
26,5% |
37,4% |
44,4% |
30,1% |
36,1% |
87,9 |
ČRo 6 / Rádio Svobodná Evropa |
16,2% |
20,4% |
13,1% |
69,6% |
53,0% |
88,6% |
13,1% |
59,9% |
57,5% |
67,7% |
31,4% |
97,3 |
8.3. Všechny stanice a hudba (všechny stanice více než 80tis. Včera)
ROZHL. STANICE |
Hudbu obecně |
Zahraniční hudbu |
Nejznámější písničky |
Českou hudbu |
Hudební novinky |
Průměr |
Daily reach |
Rádio City |
86,1% |
80,1% |
79,8% |
64,3% |
56,9% |
73,4% |
93,6 |
Rádio Zlín |
82,2% |
77,5% |
70,9% |
65,5% |
69,2% |
73,1% |
129,5 |
Rádio Zlatá Praha |
80,0% |
70,7% |
65,2% |
68,9% |
68,0% |
70,6% |
133,1 |
Rádio Hellax |
79,5% |
78,7% |
63,7% |
60,6% |
69,5% |
70,4% |
147,6 |
Country Radio |
85,6% |
60,2% |
73,3% |
69,9% |
54,9% |
68,8% |
293,4 |
Kiss Morava |
79,5% |
77,7% |
57,0% |
56,3% |
71,7% |
68,4% |
105,5 |
Rádio Orion |
80,9% |
65,3% |
69,3% |
58,2% |
66,3% |
68,0% |
217,1 |
ČRo České Budějovice |
80,3% |
45,0% |
77,3% |
86,0% |
47,9% |
67,3% |
126,5 |
Rádio Černá Hora |
73,7% |
69,3% |
63,1% |
63,1% |
64,0% |
66,6% |
179,5 |
Kiss Hády 88.3 FM |
74,7% |
70,2% |
61,5% |
56,6% |
68,8% |
66,3% |
167,2 |
Rádio Vysočina |
71,5% |
72,9% |
64,0% |
55,6% |
64,2% |
65,6% |
143 |
Rádio Contact Liberec |
75,2% |
70,6% |
62,7% |
58,4% |
60,1% |
65,4% |
109,4 |
Rádio Rubi |
66,2% |
62,4% |
67,0% |
64,4% |
65,3% |
65,1% |
95,2 |
Evropa 2 |
71,6% |
70,6% |
60,2% |
54,6% |
59,7% |
63,3% |
350,6 |
Rádio FM Plus |
68,8% |
71,3% |
58,9% |
43,8% |
65,4% |
61,6% |
124,1 |
Rádio Karolína |
80,8% |
51,2% |
55,9% |
66,7% |
44,4% |
59,8% |
93,6 |
Rádio Faktor |
69,9% |
63,4% |
47,0% |
54,4% |
62,6% |
59,5% |
90,8 |
Kiss 98 FM |
81,3% |
68,8% |
47,6% |
42,6% |
56,2% |
59,3% |
149,1 |
Rádio O.K. |
62,4% |
64,3% |
62,2% |
56,4% |
45,3% |
58,1% |
105,9 |
Rádio Krokodýl |
64,7% |
53,2% |
61,8% |
52,2% |
56,4% |
57,7% |
135,4 |
ČRo 2 - Praha |
62,6% |
45,2% |
61,9% |
64,1% |
45,5% |
55,8% |
603,7 |
Rádio Bonton |
61,4% |
67,4% |
47,3% |
34,9% |
60,9% |
54,4% |
80,2 |
Frekvence 1 |
54,4% |
47,9% |
50,5% |
50,8% |
45,1% |
49,7% |
1099 |
ČRo 3 - Vltava |
64,8% |
53,3% |
29,0% |
54,8% |
33,6% |
47,1% |
87,9 |
ČRo 1 - Radiožurnál |
43,5% |
38,6% |
41,1% |
46,8% |
37,6% |
41,5% |
1214,1 |
ČRo 6 / Rádio Svobodná Evropa |
17,8% |
11,2% |
17,1% |
8,6% |
9,7% |
12,9% |
97,3 |
8.4. Všechny stanice a zábava (všechny stanice více než 80tis. Včera)
ROZHL. STANICE |
Moderátory |
Nejzábavnější program |
Soutěže |
Průměr |
Daily reach |
Rádio Zlín |
71,4% |
75,7% |
75,8% |
74,3% |
129,5 |
Rádio Vysočina |
71,2% |
65,6% |
73,2% |
70,0% |
143 |
Rádio Hellax |
54,6% |
70,8% |
71,8% |
65,7% |
147,6 |
Rádio Zlatá Praha |
62,6% |
69,2% |
64,4% |
65,4% |
133,1 |
Rádio Černá Hora |
68,7% |
67,5% |
58,7% |
65,0% |
179,5 |
Rádio Rubi |
62,9% |
70,2% |
60,1% |
64,4% |
95,2 |
Evropa 2 |
65,3% |
63,0% |
52,3% |
60,2% |
350,6 |
Kiss Morava |
67,3% |
58,0% |
53,0% |
59,4% |
105,5 |
Rádio Krokodýl |
58,0% |
61,9% |
57,4% |
59,1% |
135,4 |
Rádio Contact Liberec |
60,4% |
60,4% |
56,3% |
59,0% |
109,4 |
Frekvence 1 |
60,5% |
59,5% |
56,0% |
58,7% |
1099 |
Rádio Orion |
55,9% |
58,0% |
58,3% |
57,4% |
217,1 |
ČRo České Budějovice |
58,8% |
64,3% |
45,4% |
56,2% |
126,5 |
Rádio City |
62,2% |
55,6% |
50,7% |
56,2% |
93,6 |
Rádio FM Plus |
53,1% |
50,6% |
62,5% |
55,4% |
124,1 |
Country Radio |
61,4% |
62,9% |
41,9% |
55,4% |
293,4 |
ČRo 2 - Praha |
57,5% |
58,6% |
46,7% |
54,3% |
603,7 |
Kiss Hády 88.3 FM |
54,6% |
48,7% |
48,2% |
50,5% |
167,2 |
Rádio O.K. |
59,0% |
46,7% |
43,6% |
49,8% |
105,9 |
Rádio Faktor |
51,8% |
46,6% |
45,4% |
47,9% |
90,8 |
Rádio Bonton |
50,1% |
54,1% |
31,8% |
45,3% |
80,2 |
Kiss 98 FM |
48,7% |
41,6% |
40,5% |
43,6% |
149,1 |
Rádio Karolína |
43,0% |
56,0% |
30,7% |
43,2% |
93,6 |
ČRo 1 - Radiožurnál |
48,8% |
40,1% |
33,9% |
40,9% |
1214,1 |
ČRo 3 - Vltava |
43,0% |
36,0% |
21,8% |
33,6% |
87,9 |
ČRo 6 / Rádio Svobodná Evropa |
25,9% |
14,5% |
12,6% |
17,7% |
97,3 |
8.5. Všechny stanice a servisní informace (všechny stanice více než 80tis. Včera)
NEJPOSLOUCHANĚJŠÍ ROZHL. STANICE |
Informace o počasí |
Informace o dopravě |
Informace o sportu |
Průměr |
Daily reach |
ČRo 1 - Radiožurnál |
65,9% |
59,6% |
69,2% |
64,9% |
1214,1 |
Rádio FM Plus |
59,7% |
65,9% |
54,4% |
60,0% |
124,1 |
Rádio Černá Hora |
62,6% |
62,1% |
53,2% |
59,3% |
179,5 |
ČRo 2 - Praha |
66,3% |
52,3% |
56,7% |
58,4% |
603,7 |
Rádio Vysočina |
60,2% |
56,7% |
48,2% |
55,0% |
143 |
Rádio Zlín |
57,0% |
54,0% |
46,3% |
52,4% |
129,5 |
Rádio Contact Liberec |
58,8% |
53,1% |
42,1% |
51,3% |
109,4 |
Rádio Rubi |
53,8% |
49,9% |
48,1% |
50,6% |
95,2 |
ČRo České Budějovice |
59,3% |
43,4% |
43,3% |
48,7% |
126,5 |
Frekvence 1 |
50,1% |
45,7% |
46,3% |
47,4% |
1099 |
Rádio Krokodýl |
44,7% |
54,4% |
38,3% |
45,8% |
135,4 |
Rádio Hellax |
42,6% |
46,7% |
46,3% |
45,2% |
147,6 |
Rádio Zlatá Praha |
51,3% |
45,3% |
38,6% |
45,1% |
133,1 |
Evropa 2 |
48,4% |
43,7% |
41,3% |
44,5% |
350,6 |
Rádio Faktor |
47,7% |
45,1% |
39,1% |
44,0% |
90,8 |
Rádio Orion |
42,8% |
47,1% |
39,4% |
43,1% |
217,1 |
Rádio City |
43,3% |
49,2% |
34,3% |
42,3% |
93,6 |
Kiss Morava |
48,6% |
37,3% |
33,6% |
39,8% |
105,5 |
Rádio Bonton |
41,1% |
38,7% |
23,6% |
34,5% |
80,2 |
Kiss 98 FM |
28,1% |
43,9% |
28,0% |
33,3% |
149,1 |
Country Radio |
36,0% |
34,0% |
27,5% |
32,5% |
293,4 |
Kiss Hády 88.3 FM |
32,7% |
39,8% |
24,7% |
32,4% |
167,2 |
ČRo 3 - Vltava |
31,9% |
30,1% |
26,5% |
29,5% |
87,9 |
Rádio Karolína |
32,1% |
30,0% |
24,7% |
29,0% |
93,6 |
Rádio O.K. |
28,6% |
25,5% |
24,0% |
26,0% |
105,9 |
ČRo 6 / Rádio Svobodná Evropa |
16,2% |
13,1% |
13,1% |
14,2% |
97,3 |
8.6. Všechny stanice a zpravodajství a publicistika (všechny stanice více než 80tis. Včera)
ROZHL. STANICE |
Zpravo- dajství z Vašeho regionu |
Zpravo- dajství obecně |
Zpravo- dajství z České republiky |
Zpravo- dajství ze zahraničí |
Reportáže |
Diskusní pořady |
Komentáře a analýzy |
Průměr |
Daily reach |
ČRo 1 - Radiožurnál |
33,6% |
80,1% |
77,6% |
75,6% |
65,0% |
63,4% |
62,6% |
65,4% |
1214,1 |
ČRo 2 - Praha |
42,9% |
70,1% |
69,5% |
61,8% |
61,1% |
62,3% |
58,2% |
60,9% |
603,7 |
ČRo 6 / Rádio Svobodná Evropa |
20,4% |
69,6% |
53,0% |
88,6% |
59,9% |
57,5% |
67,7% |
59,5% |
97,3 |
Rádio FM Plus |
72,8% |
57,2% |
53,7% |
50,9% |
47,8% |
38,1% |
42,0% |
51,8% |
124,1 |
Rádio Zlín |
82,4% |
46,7% |
49,5% |
44,4% |
43,2% |
39,6% |
41,4% |
49,6% |
129,5 |
ČRo České Budějovice |
73,6% |
50,8% |
47,1% |
42,2% |
44,3% |
42,8% |
38,5% |
48,5% |
126,5 |
Rádio Černá Hora |
67,2% |
47,7% |
44,8% |
46,5% |
46,4% |
44,9% |
39,8% |
48,2% |
179,5 |
Frekvence 1 |
29,5% |
55,3% |
51,9% |
51,2% |
49,2% |
54,0% |
45,5% |
48,1% |
1099 |
Rádio Contact Liberec |
73,2% |
46,2% |
46,3% |
45,1% |
36,7% |
40,7% |
39,4% |
46,8% |
109,4 |
Rádio Krokodýl |
62,1% |
51,5% |
42,8% |
37,8% |
31,0% |
32,2% |
29,7% |
41,0% |
135,4 |
Rádio Rubi |
66,3% |
43,9% |
39,5% |
37,8% |
33,6% |
31,9% |
23,7% |
39,5% |
95,2 |
Evropa 2 |
37,2% |
42,3% |
41,4% |
44,0% |
38,7% |
35,9% |
33,6% |
39,0% |
350,6 |
Rádio Zlatá Praha |
30,9% |
46,1% |
44,4% |
41,4% |
38,3% |
33,7% |
34,6% |
38,5% |
133,1 |
Rádio Vysočina |
75,6% |
35,0% |
33,7% |
29,4% |
38,0% |
27,2% |
25,3% |
37,7% |
143 |
Rádio Faktor |
49,6% |
41,4% |
39,2% |
33,0% |
38,1% |
28,1% |
30,5% |
37,1% |
90,8 |
Rádio Orion |
59,4% |
36,3% |
30,5% |
32,3% |
33,8% |
27,9% |
29,3% |
35,6% |
217,1 |
ČRo 3 - Vltava |
26,8% |
35,2% |
34,0% |
26,3% |
37,4% |
44,4% |
30,1% |
33,4% |
87,9 |
Rádio Hellax |
56,2% |
32,1% |
26,8% |
25,4% |
27,9% |
22,0% |
18,6% |
29,8% |
147,6 |
Rádio Karolína |
29,4% |
35,2% |
34,6% |
31,6% |
27,4% |
23,9% |
22,5% |
29,2% |
93,6 |
Country Radio |
28,7% |
29,3% |
31,2% |
26,9% |
28,6% |
26,3% |
27,5% |
28,4% |
293,4 |
Kiss Morava |
53,0% |
26,6% |
23,5% |
24,7% |
28,9% |
16,6% |
19,9% |
27,6% |
105,5 |
Rádio City |
30,1% |
36,3% |
27,7% |
30,0% |
28,6% |
21,3% |
16,0% |
27,1% |
93,6 |
Rádio Bonton |
18,3% |
28,8% |
21,5% |
20,5% |
24,3% |
18,3% |
22,4% |
22,0% |
80,2 |
Kiss Hády 88.3 FM |
35,5% |
25,3% |
24,5% |
19,6% |
19,9% |
14,3% |
13,2% |
21,7% |
167,2 |
Kiss 98 FM |
21,6% |
21,8% |
20,0% |
23,9% |
19,8% |
13,8% |
20,5% |
20,2% |
149,1 |
Rádio O.K. |
32,0% |
19,3% |
18,5% |
17,9% |
20,0% |
14,4% |
15,4% |
19,6% |
105,9 |
8.7. Nejlepší propagace rozhlasové stanice (všechny stanice více než 80tis. Včera)
NEJPOSLOUCHANĚJŠÍ ROZHL. STANICE |
Vlastní propagaci |
Daily reach |
Rádio Zlín |
71,9% |
129,5 |
Rádio FM Plus |
67,6% |
124,1 |
Rádio Černá Hora |
66,8% |
179,5 |
Rádio Rubi |
64,5% |
95,2 |
Rádio Contact Liberec |
64,5% |
109,4 |
Kiss Morava |
60,6% |
105,5 |
Rádio Hellax |
58,4% |
147,6 |
Evropa 2 |
56,4% |
350,6 |
Rádio Vysočina |
56,2% |
143 |
Rádio Faktor |
55,6% |
90,8 |
Kiss 98 FM |
54,9% |
149,1 |
Rádio Orion |
54,8% |
217,1 |
Rádio Krokodýl |
54,5% |
135,4 |
Country Radio |
54,0% |
293,4 |
Rádio Zlatá Praha |
53,0% |
133,1 |
Rádio City |
52,9% |
93,6 |
Frekvence 1 |
52,2% |
1099 |
Kiss Hády 88.3 FM |
51,0% |
167,2 |
Rádio O.K. |
50,5% |
105,9 |
ČRo 2 - Praha |
45,7% |
603,7 |
Rádio Bonton |
44,9% |
80,2 |
Rádio Karolína |
43,3% |
93,6 |
ČRo České Budějovice |
42,7% |
126,5 |
ČRo 1 - Radiožurnál |
40,7% |
1214 |
ČRo 3 - Vltava |
27,4% |
87,9 |
ČRo 6 / Rádio Svobodná Evropa |
20,7% |
97,3 |
|