logo





Analýzy sledovanosti Rozhlasových stanic v ČR v průběhu posledních tří let a podle posledních výsledků výzkumu Mediaprojekt.

Analýzy z výzkumu Mediaprojekt provedli Kateřina Petrůjová a Michal Zelenka (kancelář APSV).
Komentář Michal Zelenka


1. Sdružení komunikačních a mediálních organizací SKMO a MEDIA PROJEKT.


1.1. Co je SKMO

        Členskými organizacemi SKMO jsou UVDT (Unie vydavatelů), ARA (Asociace reklamních agentur), APSV (Asociace provozovatelů soukromého vysílání), MMS (Media Marketing Services), RRM (Regie Radio Music), Český rozhlas, IP Praha a RadioNet. Cílem SKMO je podněcovat, sledovat a kontrolovat jednotný výzkum uznávaný všemi důležitými subjekty na trhu jako "výzkum jedné měny" pro tisk a rozhlas. SKMO pořádá nejrůznější semináře a školení.

        Nejvyšším orgánem SKMO je Valná hromada. Zároveň byly ustaveny "sekce" pro jednotlivá média a prezídium složené ze zástupců jednotlivých sekcí (rozhlas, televize, tisk, zadavatelé). Za rozhlas je to generální ředitel ČRo Václav Kasík, za tisk Vlastimil Košťál místopředseda představenstva UVDT a za ARA výkonný ředitel Jiří Mikeš. Prezídium rozhoduje v čase mezi valnými hromadami. Jednatelé sekcí jsou Jan Šusta za tisk, Michal Zelenka za rozhlas a Luděk Jubánek z ARA´s vykonává funkci třetího jednatele odpovědného za marketing a koordinaci. Řádnými členy "Rozhlasové sekce" jsou ČRo, APSV, MMS, RRM a Radio Net, přidruženým členem IP Praha. RS SKMO se řídí Kodexem RS. Dalším důležitým orgánem SKMO je SPK (Stálá pracovní komise), která koordinuje všechny metodologické, kontrolní a zčásti i provozní záležitosti. SPK jedná po sekcích, po projektech nebo v kompletní sestavě členů SKMO. Společně s jednateli připravuje veškeré podklady pro pokyny realizátorům, rozhodování valné hromady nebo prezídia.

1.2. CO byl MEDIA PROJEKT 1997 -9?

        Multimediální výzkum, který sleduje tisk a rozhlas. Smlouva s firmami STEM/MARK a GfK Praha (vítězný projekt tendru SKMO z jara 1996) skončila 31.12. 1999. Tento výzkum stál cca 16,5 mil. Kč ročně. Výstupy dat byly k dispozici jednou za čtvrtletí, vždy za minulé "klouzavé" pololetí (únor- II. pol. předešlého roku, květen - IV. Q. předešlého a I.Q. běžícího roku, srpen - I.pol.. běžícího roku a listopad - II. a III. Q. běžícího roku).

2. CO je MEDIA PROJEKT 2000?

        Nový Mediaprojekt po roce 2000 má řadu vylepšení. Jedná se o nadstavbu sledující typologii spotřebitele, kompletní sledování všech tiskových, rozhlasových a celoplošných televizních médií. Přibude sledování činností v průběhu dne (spánek, jídlo cesta, práce, volno atd.) Roční vzorek respondentů je zvýšen na 30 tisíc ročně. Realizovat ho bude sdružení výzkumných agentur GfK Praha, TN Sofres Media a STEM/MARK. Roční náklady cca 20 mil. Kč. U rozhlasu budou výstupy dat shodné s minulým Mediaprojektem, tedy každé čtvrtletí za "klouzavé" pololetí zpětně.

2.1. JAKÝ je MEDIAPROJEKT 2000?

        Media Projekt používá standardizovaný osobní rozhovor (face to face) s metodikou "day after recall" (dotaz na včerejší chování), kontinuální průběh výzkumu po celý rok, tříměsíční etapy, čtrnáctidenní fáze a náhodný výběr z ověřené a jednou měsíčně doplňované databáze domácností. Media Projekt splňuje veškeré požadované evropské parametry pro výzkum sledovanosti médií.
        
        
Jakékoli prezentace jsou neplatné bez uvedení zdroje - názvu výzkumu, zadavatele a realizátorů. Dále pak bez uvedení velikosti vzorku, cílové skupiny, sledovaného období a údaje o vážení a projekci. Údaje jsou statisticky validní pokud cílová skupina (např. posluchači, muži, ženy, věkové skupiny atd.) je větší než 40.000 (např. poslech včera /denní), v posledních 7 dnech / týdenní, v posledních 14 dnech atd.)

3. Analýza sledovanosti v ukazateli "share" (podíl na poslechu - mediální spotřeba), vývoj po pololetích 1997 – 1999 (grafy v příloze)

3.1. Lokální a celoplošné
3.2. Soukromé celkem a ČRo celkem
3.3. Soukromé lokální a soukromé celoplošné
3.4. ČRo regionální a ČRo celoplošné

Porovnání v grafech 3.1. - 3.4 po jednotlivých pololetích je jistě užitečné, ale na první pohled neodhalíme jednoznačný trend. Teprve srovnáním stejných období zkoumaných tří let (I. a II. pololetí 3.5. a 3.6.) dosáhneme lepších výsledků. Již z tohoto porovnání je patrné, že sledovanost elektronických médií je hodně závislá na počasí. Viděli bychom to daleko lépe, kdybychom mohli porovnávat letní (světlo) a zimní měsíce (tma). Všeobecně, pomalu a dlouhodobě klesá poslech celoplošných stanic na úkor lokálních, zejména soukromých. Uvnitř zmenšujícího se celoplošného segmentu trhu pak nepatrně získávají soukromé (F1 a impuls) na úkor veřejnoprávních. Vznik tohoto trendu sahá před rok 1997. Za pozornost stojí, že soukromé lokální získávají a soukromé celoplošné ztrácejí v prvních pololetích. V druhých pololetích získávají oba typy soukromých stanic, ale celoplošné více. Výjimku tvoří programová siť Evropy 2, jejíž sledovanost klesla pod úroveň nejposlouchanějších regionálních stanic (Country radio a Orion)

3.5. Srovnání sledovanosti stanic (viz 3.1. - 3.4) v prvních pololetích 1997-9
3.6. Srovnání sledovanosti stanic (viz 3.1. - 3.4) v druhých pololetích 1997-9

4. Analýza sledovanosti rozhlasových stanic (viz 3.1. - 3.4) ve věkových skupinách 12-24, 25-44, 45-59 a 60-79 let
(grafy v příloze)

Uvádíme pouze výsledek za poslední sledované období (II.pol. 1999), protože věkové složení u uvedených ukazatelů se v průběhu tří let téměř nezměnilo. Tento poznatek se navzájem podporuje s poznatky získané analýzou postojů posluchačů jednotlivých typů médií v následujících grafech.

5. Analýza postojů posluchačů Soukromých lokálních, celoplošných, ČRo celoplošných a ČRo regionálních studií.
(kvadrantové grafy v příloze)

5.1. Věk a vztah ke změnám, které život přináší (tučný kříž populace, tenký posluchači rozhlasu)
5.2. Věk a vztah k řešením situací které život přináší(tučný kříž populace, tenký posluchači rozhlasu)
5.3. Věk a spokojenost se životem (tučný kříž populace, tenký posluchači rozhlasu)
5.4. Věk a politická orientace (tučný kříž populace, tenký posluchači rozhlasu)

Často slyšíme, že přílivy a odlivy posluchačů mezi jednotlivými typy médií jsou dané předrevolučním deficitem určitého typu hudby nebo zábavy, momentálním módním trendem atd. Obvykle se také říká, že až se tato krátkodobá poptávka naplní a dojde ke změně. Analýzy dat hovoří o opaku. Jednotlivé typy médií sledují typologicky zcela odlišní posluchači, kteří by jen obtížně akceptovali jiný typ vysílání. Aby se mohly změnit proporce sledovanosti, museli by se změnit především lidé.

6. Čtvrthodinový průběh poslechu rozhlasu pondělí - pátek, sobota a neděle ve věkových skupinách 12-24, 25-44, 45-59 a 60-79 let.
(grafy v příloze)

6.1. Rozhlas celkem po- pá
6.2. Rozhlas celkem so ab ne
6.3. Soukromý rozhlas po - pá
6.4. Soukromý rozhlas so a ne
6.5. ČRo celkem po - pá
6.6. ČRo celkem so a ne

Z těchto analýz vyplývá odlišnost poslechu různých věkových skupin v různých částech dne. V souvislostech se zkoumanými preferencemi z přílohy minulé zprávy Rady (proč a kdy lidé zapínají rádio), můžeme konstatovat, že moderní rozhlasový program musí nabízet správné věci, správným lidem na správném místě a ve správný čas. Je vidět, že toto pravidlo platí jak pro veřejnoprávní média, tak pro soukromá, celoplošná či regionální.

7. Mediální zastoupení, sítě
(tabulka v příloze)

Na národním trhu soutěží rozhlasové stanice zastupované mediálními zastoupeními MMS, RRM a Radionet. Podíly na mediální spotřebě se týkají mediálního trhu. Pro získání potenciálních podílů na reklamním trhu bychom museli přepočítat share na 100%. IP Praha zastupující Český rozhlas relevantním konkurentem není, protože ČRo má ze zákona omezený reklamní čas a jeho podíl na investicích do reklamy ani zdaleka neodpovídá podílu na mediální spotřebě (share).

8. Image rozhlasových stanic podle výstupu "Analýza profilů médií - AdMR"
(grafy v příloze)

Standardní kvalitativní nadstavba Mediaprojektu, do které byly zařazeny otázky určující image jednotlivých rozhlasových stanic. V šetření Media Projektu ´99 bylo v 1. pololetí sledováno 19 prvků (charakteristik, výroků). Důležité je, že otázky byly respondentovy předkládány bez nápovědy (tedy karty rozhlasových stanic), takže se jedná o odpovědi spontánní, ryze pocitové. U konkrétní rozhlasové stanice tvoří 100% posluchači, kteří uvedli tuto stanici jako nejposlouchanější. Konkrétní procenta znamenají, kolik z nich uvedlo tuto stanici jako charakteristickou pro konkrétní výrok. Pro analýzu jsme použili rozhlasové stanice, které měly více ne 80 tisíc posluchačů včera.


8.1. Hitparáda charakteristik

Analýza se týká vyhodnocením jednotlivých charakteristik (výroků) představující vnější obraz (image) všech stanic tak, jak je dokáží posoudit posluchači, konkrétně všichni ti, kteří uvedli jakoukoli stanici jako svoji nejposlouchanější. Těch bylo v I. pololetí 1999 podle výsledků šetření celkem 91% z populace. Znamená to, že můžeme předpokládat, že uvedená procenta znamenají také, jakou image mají jednotlivé prvky v rozhlasovém programu.

8.2. Všechny stanice (více než 80 tis. včera) a všechny charakteristiky

Hitparáda rozhlasových stanic podle průměru hodnocení všech výroků. Může se zdát překvapivé, že se v první desítce umístila jenom jedna celoplošná stanice. Na druhou stranu se potvrzuje fakt, že posluchači oceňují rozhlas pro jeho "blízkost".

8.3. Všechny stanice (více než 80 tis. včera) a hudba (hudba obecně, zahraniční hudba, nejznámější písničky, česká hudba, hudební novinky)

Tato analýza vyvrací obecnou tezi, že česká rozhlasová scéna trpí nedostatkem rozmanitosti. Image stanice s nejlepší hudbou požívají AC stanice, AC orientované na taneční hudbu, country formáty, stanice s výrazným podílem české hudby, stejně jako dechovkově orientované studio ČRo Č.Budějovice.

8.4. Všechny stanice (více než 80 tis. včera) a zábava (nejlepší moderátoři, nejzábavnější program, nejlepší soutěže)

Za stanice se zábavnou image jsou považovány zejména mladé a taneční formáty. Teprve od desátého místa a dále se umísťují konzervativnější programy a programy s větším množstvím české hudby.

8.5. Všechny stanice (více než 80 tis. včera) a servisní informace (nejlepší informace o počasí, o dopravě, o sportu)

Logická je dominance ČRo 1 Radiožurnálu. Velmi potěšitelné je ale umístění rozhlasových stanic všeobecně pokládaných za ryze hudební. Je patrné, že servisní informace jsou vyhledávány a ceněny jako součást jakéhokoli vysílání.

8.6. Všechny stanice (více než 80 tis. včera) a zpravodajství a publicistika (nejlepší zpravodajství obecně, nejlepší domácí, zahraniční, regionální zpravodajství, nejlepší reportáže, diskusní pořady a komentáře a analýzy)

První tři místa opět logicky zaujímají veřejnoprávní celoplošné stanice. Opět potěší ocenění "starých známých" z analýzy image - Rádio Zlín, rádio FM Plus, Radio Černá Hora, Radio Contact Liberec, Frekvence 1 a dalších.

8.7. Nejlepší propagace rozhlasové stanice

Vlastní propagace neodmyslitelně patří k rozhlasovému vysílání. Posluchači ji umí ocenit (8. místo v pořadí charakteristik). Je patrné, že účinná propagace má obrovskou souvislost s celkovou image rozhlasové stanice.

9. Analýza sledovanosti rozhlasových stanic v regionech, třídění podle bývalých krajů. Srovnání sledovanosti v roce 1998 a 1999.
(grafy v příloze)

11. Investice do rozhlasové reklamy
(tabulky v příloze)

Investice do rozhlasové reklamy v roce 1999 stagnovaly. Stalo se tak díky obecnému jevu určitého opoždění propadu reklamních investic za propadem ekonomiky. Díky tomuto opoždění budou investice stagnovat i v příštím roce. Rozhlas má oproti ostatním reklamním nosičům velký význam pro regionální podnikání. Hospodářský vývoj v regionech se však více diverzifikuje a promítá se tím pádem do lokálních reklamních investic. Vývoj, jak na národním, tak lokálních trzích znamená pouze jedno. Stagnují nebo klesají příjmy. Provize, slevy a bonusy na národním trhu se zvýšily z dosavadních 35 na 40%. Stoupají náklady, zejména nájmy, ceny energií, spojové náklady a tyto položky se logicky promítají i do ostatních "vstupů". Konkurenční prostředí je ostřejší a potřeba vlastní propagace palčivější. to se týká i veřejnoprávního sektoru. ČRo také ztrácí, nikoli na reklamě, ale na nevybraných koncesionářských poplatcích. Přesto, že je příjem ČRo o 200 - 300 mil. Kč vyšší než příjem všech soukromých stanic dohromady, má rovněž potíže. Za těchto okolností se nedá očekávat, že by si kdokoli z rozhlasové scény mohl dovolit investovat do zvyšování kvality programu. Otázka pro české regulační orgány. Je to opravdu to, co jsme chtěli?

12. Popis zdrojů dat

Zdroj: Výzkum Mediaprojekt 1997-1998
Zadavatel: SKMO
Realizátor: Sdružení Gfk Praha – STEM/MARK
Data:

3. Analýza sledovanosti v ukazateli "share" (podíl na poslechu - mediální spotřeba), vývoj po pololetích 1997 - 1999

01.01.97 - 30.06.97 So,Ne,Po,Út,St,Čt,Pá Váženo(N=10000, 000=8565.10) 01.07.97 – 31.12.97 So,Ne,Po,Út,St,Čt,Pá Váženo(N=10000, 000=8565.10)
01.01.98 - 30.06.98 So,Ne,Po,Út,St,Čt,Pá Váženo(N=10000, 000=8565.10) 01.07.98 – 31.12.98 So,Ne,Po,Út,St,Čt,Pá Váženo(N=10000, 000=8565.10)
01.01.99 - 30.06.99 Ne,Po,Út,St,Čt,Pá,So Váženo(N=10000, 000=8565.10) 01.07.99 - 31.12.99 Ne,Po,Út,St,Čt,Pá,So Váženo(N=10000, 000=8565.1)

4. Analýza sledovanosti rozhlasových stanic (viz 3.1. - 3.4) ve věkových skupinách 12-24, 25-44, 45-59 a 60-79 let

01.07.99 - 31.12.99 Ne,Po,Út,St,Čt,Pá,So Váženo(N=10000, 000=8565.1)

5. Analýza postojů posluchačů Soukromých lokálních, celoplošných, ČRo celoplošných a ČRo regionálních studií.

soukromé lokální a regionální rozhlasové stanice celkem 01.07.99 - 31.12.99 Ne,Po,Út,St,Čt,Pá,So Váženo(N=4246, 000=3636.55) soukromé celoplošné rozhlasové stanice celkem 01.07.99 - 31.12.99 Ne,Po,Út,St,Čt,Pá,So Váženo(N=2185, 000=1871.80)
ČRo regionální studia celkem 01.07.99 - 31.12.99 Ne,Po,Út,St,Čt,Pá,So Váženo(N=592, 000=507.09) ČRo celoplošné stanice celkem 01.07.99 - 31.12.99 Ne,Po,Út,St,Čt,Pá,So Váženo(N=2131, 000=1825.22)

6. Čtvrthodinový průběh poslechu rozhlasu pondělí - pátek, sobota a neděle ve věkových skupinách
12-24, 25-44, 45-59 a 60-79 let.

Věk 12 - 24 let 01.07.99 - 31.12.99 Po,Út,St,Čt,Pá Váženo(N=1693, 000=2029.2) Věk 25 - 44 let 01.07.99 - 31.12.99 Po,Út,St,Čt,Pá Váženo(N=2427, 000=2909.3)
Věk 45 - 59 let 01.07.99 - 31.12.99 Po,Út,St,Čt,Pá Váženo(N=1693, 000=2028.9) Věk 60 - 79 let 01.07.99 - 31.12.99 Po,Út,St,Čt,Pá Váženo(N=1333, 000=1597.7)
Věk 12 - 24 let 01.07.99 - 31.12.99 Ne,So Váženo(N=634, 000=1901.0) Věk 25 - 44 let 01.07.99 - 31.12.99 Ne,So Váženo(N=1026, 000=3079.5)
Věk 45 - 59 let 01.07.99 - 31.12.99 Ne,So Váženo(N=675, 000=2024.4) Věk 60 - 79 let 01.07.99 - 31.12.99 Ne,So Váženo(N=520, 000=1560.1)

7. Mediální zastoupení, sítě
01.07.99 - 31.12.99 Ne,Po,Út,St,Čt,Pá,So Váženo(N=10000, 000=8565.1)        

8. Image rozhlasových stanic podle výstupu "Analýza profilů médií - AdMR"

01.01.99 - 30.06.99 Ne,Po,Út,St,Čt,Pá,So Váženo(N=10000, 000=8565.1)        

9. Analýza sledovanosti rozhlasových stanic v jednotlivých okresech, třídění podle bývalých krajů. Srovnání sledovanosti v roce 1997, 1998 a 1999, meziroční nárůst (pokles) 1998 a 9.

01.01.98 - 31.12.98 Ne,Po,Út,St,Čt,Pá,So Váženo(N=20000, 000=8565.10) 01.01.99 - 31.12.99 Ne,Po,Út,St,Čt,Pá,So Váženo(N=20000, 000=8565.10)








































































7. Sítě mediálních zastupitelství
MMS (Media Marketing Services) Radio Net
Generální ředitel Daniel Sedláček Jiří Lichý
Koperníkova 6, 120 00 Praha 2 Sokolská 21, 120 00 Praha 2
tel. 24409101, fax 6910773 tel. 292151, fax 291340
   
Share 29,1 Share 17,0
   
Hit radio network Classic FM
Rádio Blaník Rádio Bonton 99,7 FM
Rádio City Rádio Vox
Rádio Zlatá Praha Rádio Delta
Rádio Presston Rádio Krumlov
Rádio Relax Rádio Prácheň
Eldorádio 88,4 FM Rádio Egrensis
Rádio Faktor 104,3 FM Rádio Contact Liberec
Rádio Faktor 2 - 99,7 FM Rádio Crystal
Rádio Dragon Rádio Tep
Rádio FM plus Rádio Metuje
Rádio Karolína Rádio Profil
Rádio Šumava AZ Rádio
Rádio Agara Rádio Karyon
Rádio Contact Liberec Rádio Haná
Rádio Děčín Rádio Hellax
Rádio Euro K Rádio Hity
Rádio Most Rádio Rubi
Rádio North Music Kiss Radio
Rádio Černá Hora Kiss 98 fm
Rádio O.K. Kiss Proton 90 FM
Rádio Brno Kiss Hády 88,3 FM
Rádio Jih Kiss Publikum
Rádio Krokodýl Kiss Morava 101,1 FM
Rádio Vysočina  
Rádio Zlín  
Rádio Apollo  
Rádio Čas  
Rádio Haná  
Rádio Orion  
Rádio Rubi  
Radiohrad  


RRM (Reggie Radio Music) IP Praha
Generální ředitel Vít Vojtěch Generální ředitel Ing. Jan Dobeš
Wenzigova4/1872, 120 00 Praha 2 Janáčkovo nábř. 51/39, 150 00 Praha 5
tel. 57001111 tel. 537247 fax. 537028
   
Share 26,2 Share 28,1
   
Rádio Frekvence 1 ČRo 1 Radiožurnál
Rádio Impuls ČRo 2 Praha
Country Radio ČRo 3 Vltava
Rádio 1 ČRo 6 RSE
Evropa 2 ČRo regionální studia
Evropa 2 - Praha 88,2 FM ČRo Regina Praha
Evropa 2 - střední Čechy 105,5 FM ČRo České Budějovice
Evropa 2 - Č. Budějovice 90,5 FM ČRo Plzeň
Evropa 2 - Diana 93,8 FM ČRo Ústí nad Labem
Evropa 2 - West Plzeň 101,3 FM ČRo Hradec Králové
Evropa 2 - Radioclub ČRo Brno
Evropa 2 - severní Čechy ČRo Olomouc
Evropa 2 - Duha 94,5 FM ČRo Ostrava
Evropa 2 - východní Čechy 99,5  
Evropa 2 - Morava 99,3 FM  
Evropa 2 - Zlín  
Evropa 2 - Znojmo  

Ostatní stanice

Share 1,8

Rádio Limonádový Joe
Rádio LifeBR> Rádio Proglas
jiné české stanice


8.1. Hitparáda charakteristik
1. Hudba obecně 69,80%
2. Zahraniční hudba 62,10%
3. Nejznámější písničky 58,30%
4. Moderátoři 56,70%
5. Česká hudba 56,00%
6. Nejzábavnější program 56,00%
7. Hudební novinky 55,60%
8. Vlastní propagace 52,50%
9. Soutěže 49,60%
10. Informace o počasí 46,40%
11. Zpravodajství z Vašeho regionu 45,70%
12. Informace o dopravě 44,50%
13. Zpravodajství obecně 42,40%
14. Zpravodajství z České republiky 39,20%
15. Zpravodajství ze zahraničí 38,70%
16. Informace o sportu 38,70%
17. Reportáže 36,90%
18. Diskusní pořady 33,60%
19. Komentáře a analýzy 32,50%

Graf: Hitparáda charakteristik



8.2. Všechny stanice a všechny charakteristiky (všechny stanice více než 80tis. Včera) - 1.část
STANICE Hudbu obecně Zahraniční hudbu Nejznámější písničky Moderátory Českou hudbu Nejzábavnější program Hudební novinky Vlastní propagaci Soutěže
Rádio Zlín 82,2% 77,5% 70,9% 71,4% 65,5% 75,7% 69,2% 71,9% 75,8%
Rádio Černá Hora 73,7% 69,3% 63,1% 68,7% 63,1% 67,5% 64,0% 66,8% 58,7%
ČRo 2 - Praha 62,6% 45,2% 61,9% 57,5% 64,1% 58,6% 45,5% 45,7% 46,7%
Rádio FM Plus 68,8% 71,3% 58,9% 53,1% 43,8% 50,6% 65,4% 67,6% 62,5%
Rádio Contact Liberec 75,2% 70,6% 62,7% 60,4% 58,4% 60,4% 60,1% 64,5% 56,3%
ČRo České Budějovice 80,3% 45,0% 77,3% 58,8% 86,0% 64,3% 47,9% 42,7% 45,4%
Rádio Vysočina 71,5% 72,9% 64,0% 71,2% 55,6% 65,6% 64,2% 56,2% 73,2%
ČRo 1 - Radiožurnál 43,5% 38,6% 41,1% 48,8% 46,8% 40,1% 37,6% 40,7% 33,9%
Rádio Rubi 66,2% 62,4% 67,0% 62,9% 64,4% 70,2% 65,3% 64,5% 60,1%
Rádio Zlatá Praha 80,0% 70,7% 65,2% 62,6% 68,9% 69,2% 68,0% 53,0% 64,4%
Evropa 2 71,6% 70,6% 60,2% 65,3% 54,6% 63,0% 59,7% 56,4% 52,3%
Frekvence 1 54,4% 47,9% 50,5% 60,5% 50,8% 59,5% 45,1% 52,2% 56,0%
Rádio Hellax 79,5% 78,7% 63,7% 54,6% 60,6% 70,8% 69,5% 58,4% 71,8%
Rádio Orion 80,9% 65,3% 69,3% 55,9% 58,2% 58,0% 66,3% 54,8% 58,3%
Rádio Krokodýl 64,7% 53,2% 61,8% 58,0% 52,2% 61,9% 56,4% 54,5% 57,4%
Rádio City 86,1% 80,1% 79,8% 62,2% 64,3% 55,6% 56,9% 52,9% 50,7%
Kiss Morava 79,5% 77,7% 57,0% 67,3% 56,3% 58,0% 71,7% 60,6% 53,0%
Rádio Faktor 69,9% 63,4% 47,0% 51,8% 54,4% 46,6% 62,6% 55,6% 45,4%
Country Radio 85,6% 60,2% 73,3% 61,4% 69,9% 62,9% 54,9% 54,0% 41,9%
Kiss Hády 88.3 FM 74,7% 70,2% 61,5% 54,6% 56,6% 48,7% 68,8% 51,0% 48,2%
Rádio Karolína 80,8% 51,2% 55,9% 43,0% 66,7% 56,0% 44,4% 43,3% 30,7%
Kiss 98 FM 81,3% 68,8% 47,6% 48,7% 42,6% 41,6% 56,2% 54,9% 40,5%
Rádio Bonton 61,4% 67,4% 47,3% 50,1% 34,9% 54,1% 60,9% 44,9% 31,8%
Rádio O.K. 62,4% 64,3% 62,2% 59,0% 56,4% 46,7% 45,3% 50,5% 43,6%
ČRo 3 - Vltava 64,8% 53,3% 29,0% 43,0% 54,8% 36,0% 33,6% 27,4% 21,8%
ČRo 6 / Rádio Svobodná Evropa 17,8% 11,2% 17,1% 25,9% 8,6% 14,5% 9,7% 20,7% 12,6%


8.2. Všechny stanice a všechny charakteristiky (všechny stanice více než 80tis. Včera) - 2.část
ROZHL. STANICE Počasí Zprávy z regionu Doprava Zprávy obecně Zprávy z České republiky Zprávy ze zahraničí Sport Repor-
táže
Diskuse Komen-
táře a analýzy
Průměr Daily reach
Rádio Zlín 57,0% 82,4% 54,0% 46,7% 49,5% 44,4% 46,3% 43,2% 39,6% 41,4% 61,3% 129,5
Rádio Černá Hora 62,6% 67,2% 62,1% 47,7% 44,8% 46,5% 53,2% 46,4% 44,9% 39,8% 58,4% 179,5
ČRo 2 - Praha 66,3% 42,9% 52,3% 70,1% 69,5% 61,8% 56,7% 61,1% 62,3% 58,2% 57,3% 603,7
Rádio FM Plus 59,7% 72,8% 65,9% 57,2% 53,7% 50,9% 54,4% 47,8% 38,1% 42,0% 57,1% 124,1
Rádio Contact Liberec 58,8% 73,2% 53,1% 46,2% 46,3% 45,1% 42,1% 36,7% 40,7% 39,4% 55,3% 109,4
ČRo České Budějovice 59,3% 73,6% 43,4% 50,8% 47,1% 42,2% 43,3% 44,3% 42,8% 38,5% 54,4% 126,5
Rádio Vysočina 60,2% 75,6% 56,7% 35,0% 33,7% 29,4% 48,2% 38,0% 27,2% 25,3% 53,9% 143
ČRo 1 - Radiožurnál 65,9% 33,6% 59,6% 80,1% 77,6% 75,6% 69,2% 65,0% 63,4% 62,6% 53,9% 1214,1
Rádio Rubi 53,8% 66,3% 49,9% 43,9% 39,5% 37,8% 48,1% 33,6% 31,9% 23,7% 53,2% 95,2
Rádio Zlatá Praha 51,3% 30,9% 45,3% 46,1% 44,4% 41,4% 38,6% 38,3% 33,7% 34,6% 53,0% 133,1
Evropa 2 48,4% 37,2% 43,7% 42,3% 41,4% 44,0% 41,3% 38,7% 35,9% 33,6% 50,5% 350,6
Frekvence 1 50,1% 29,5% 45,7% 55,3% 51,9% 51,2% 46,3% 49,2% 54,0% 45,5% 50,3% 1099
Rádio Hellax 42,6% 56,2% 46,7% 32,1% 26,8% 25,4% 46,3% 27,9% 22,0% 18,6% 50,1% 147,6
Rádio Orion 42,8% 59,4% 47,1% 36,3% 30,5% 32,3% 39,4% 33,8% 27,9% 29,3% 49,8% 217,1
Rádio Krokodýl 44,7% 62,1% 54,4% 51,5% 42,8% 37,8% 38,3% 31,0% 32,2% 29,7% 49,7% 135,4
Rádio City 43,3% 30,1% 49,2% 36,3% 27,7% 30,0% 34,3% 28,6% 21,3% 16,0% 47,6% 93,6
Kiss Morava 48,6% 53,0% 37,3% 26,6% 23,5% 24,7% 33,6% 28,9% 16,6% 19,9% 47,0% 105,5
Rádio Faktor 47,7% 49,6% 45,1% 41,4% 39,2% 33,0% 39,1% 38,1% 28,1% 30,5% 46,8% 90,8
Country Radio 36,0% 28,7% 34,0% 29,3% 31,2% 26,9% 27,5% 28,6% 26,3% 27,5% 45,3% 293,4
Kiss Hády 88.3 FM 32,7% 35,5% 39,8% 25,3% 24,5% 19,6% 24,7% 19,9% 14,3% 13,2% 41,2% 167,2
Rádio Karolína 32,1% 29,4% 30,0% 35,2% 34,6% 31,6% 24,7% 27,4% 23,9% 22,5% 40,2% 93,6
Kiss 98 FM 28,1% 21,6% 43,9% 21,8% 20,0% 23,9% 28,0% 19,8% 13,8% 20,5% 38,1% 149,1
Rádio Bonton 41,1% 18,3% 38,7% 28,8% 21,5% 20,5% 23,6% 24,3% 18,3% 22,4% 37,4% 80,2
Rádio O.K. 28,6% 32,0% 25,5% 19,3% 18,5% 17,9% 24,0% 20,0% 14,4% 15,4% 37,2% 105,9
ČRo 3 - Vltava 31,9% 26,8% 30,1% 35,2% 34,0% 26,3% 26,5% 37,4% 44,4% 30,1% 36,1% 87,9
ČRo 6 / Rádio Svobodná Evropa 16,2% 20,4% 13,1% 69,6% 53,0% 88,6% 13,1% 59,9% 57,5% 67,7% 31,4% 97,3



8.3. Všechny stanice a hudba (všechny stanice více než 80tis. Včera)
ROZHL. STANICE Hudbu obecně Zahraniční hudbu Nejznámější písničky Českou hudbu Hudební novinky Průměr Daily reach
Rádio City 86,1% 80,1% 79,8% 64,3% 56,9% 73,4% 93,6
Rádio Zlín 82,2% 77,5% 70,9% 65,5% 69,2% 73,1% 129,5
Rádio Zlatá Praha 80,0% 70,7% 65,2% 68,9% 68,0% 70,6% 133,1
Rádio Hellax 79,5% 78,7% 63,7% 60,6% 69,5% 70,4% 147,6
Country Radio 85,6% 60,2% 73,3% 69,9% 54,9% 68,8% 293,4
Kiss Morava 79,5% 77,7% 57,0% 56,3% 71,7% 68,4% 105,5
Rádio Orion 80,9% 65,3% 69,3% 58,2% 66,3% 68,0% 217,1
ČRo České Budějovice 80,3% 45,0% 77,3% 86,0% 47,9% 67,3% 126,5
Rádio Černá Hora 73,7% 69,3% 63,1% 63,1% 64,0% 66,6% 179,5
Kiss Hády 88.3 FM 74,7% 70,2% 61,5% 56,6% 68,8% 66,3% 167,2
Rádio Vysočina 71,5% 72,9% 64,0% 55,6% 64,2% 65,6% 143
Rádio Contact Liberec 75,2% 70,6% 62,7% 58,4% 60,1% 65,4% 109,4
Rádio Rubi 66,2% 62,4% 67,0% 64,4% 65,3% 65,1% 95,2
Evropa 2 71,6% 70,6% 60,2% 54,6% 59,7% 63,3% 350,6
Rádio FM Plus 68,8% 71,3% 58,9% 43,8% 65,4% 61,6% 124,1
Rádio Karolína 80,8% 51,2% 55,9% 66,7% 44,4% 59,8% 93,6
Rádio Faktor 69,9% 63,4% 47,0% 54,4% 62,6% 59,5% 90,8
Kiss 98 FM 81,3% 68,8% 47,6% 42,6% 56,2% 59,3% 149,1
Rádio O.K. 62,4% 64,3% 62,2% 56,4% 45,3% 58,1% 105,9
Rádio Krokodýl 64,7% 53,2% 61,8% 52,2% 56,4% 57,7% 135,4
ČRo 2 - Praha 62,6% 45,2% 61,9% 64,1% 45,5% 55,8% 603,7
Rádio Bonton 61,4% 67,4% 47,3% 34,9% 60,9% 54,4% 80,2
Frekvence 1 54,4% 47,9% 50,5% 50,8% 45,1% 49,7% 1099
ČRo 3 - Vltava 64,8% 53,3% 29,0% 54,8% 33,6% 47,1% 87,9
ČRo 1 - Radiožurnál 43,5% 38,6% 41,1% 46,8% 37,6% 41,5% 1214,1
ČRo 6 / Rádio Svobodná Evropa 17,8% 11,2% 17,1% 8,6% 9,7% 12,9% 97,3


8.4. Všechny stanice a zábava (všechny stanice více než 80tis. Včera)
ROZHL. STANICE Moderátory Nejzábavnější program Soutěže Průměr Daily reach
Rádio Zlín 71,4% 75,7% 75,8% 74,3% 129,5
Rádio Vysočina 71,2% 65,6% 73,2% 70,0% 143
Rádio Hellax 54,6% 70,8% 71,8% 65,7% 147,6
Rádio Zlatá Praha 62,6% 69,2% 64,4% 65,4% 133,1
Rádio Černá Hora 68,7% 67,5% 58,7% 65,0% 179,5
Rádio Rubi 62,9% 70,2% 60,1% 64,4% 95,2
Evropa 2 65,3% 63,0% 52,3% 60,2% 350,6
Kiss Morava 67,3% 58,0% 53,0% 59,4% 105,5
Rádio Krokodýl 58,0% 61,9% 57,4% 59,1% 135,4
Rádio Contact Liberec 60,4% 60,4% 56,3% 59,0% 109,4
Frekvence 1 60,5% 59,5% 56,0% 58,7% 1099
Rádio Orion 55,9% 58,0% 58,3% 57,4% 217,1
ČRo České Budějovice 58,8% 64,3% 45,4% 56,2% 126,5
Rádio City 62,2% 55,6% 50,7% 56,2% 93,6
Rádio FM Plus 53,1% 50,6% 62,5% 55,4% 124,1
Country Radio 61,4% 62,9% 41,9% 55,4% 293,4
ČRo 2 - Praha 57,5% 58,6% 46,7% 54,3% 603,7
Kiss Hády 88.3 FM 54,6% 48,7% 48,2% 50,5% 167,2
Rádio O.K. 59,0% 46,7% 43,6% 49,8% 105,9
Rádio Faktor 51,8% 46,6% 45,4% 47,9% 90,8
Rádio Bonton 50,1% 54,1% 31,8% 45,3% 80,2
Kiss 98 FM 48,7% 41,6% 40,5% 43,6% 149,1
Rádio Karolína 43,0% 56,0% 30,7% 43,2% 93,6
ČRo 1 - Radiožurnál 48,8% 40,1% 33,9% 40,9% 1214,1
ČRo 3 - Vltava 43,0% 36,0% 21,8% 33,6% 87,9
ČRo 6 / Rádio Svobodná Evropa 25,9% 14,5% 12,6% 17,7% 97,3


8.5. Všechny stanice a servisní informace (všechny stanice více než 80tis. Včera)
NEJPOSLOUCHANĚJŠÍ ROZHL. STANICE Informace o počasí Informace o dopravě Informace o sportu Průměr Daily reach
ČRo 1 - Radiožurnál 65,9% 59,6% 69,2% 64,9% 1214,1
Rádio FM Plus 59,7% 65,9% 54,4% 60,0% 124,1
Rádio Černá Hora 62,6% 62,1% 53,2% 59,3% 179,5
ČRo 2 - Praha 66,3% 52,3% 56,7% 58,4% 603,7
Rádio Vysočina 60,2% 56,7% 48,2% 55,0% 143
Rádio Zlín 57,0% 54,0% 46,3% 52,4% 129,5
Rádio Contact Liberec 58,8% 53,1% 42,1% 51,3% 109,4
Rádio Rubi 53,8% 49,9% 48,1% 50,6% 95,2
ČRo České Budějovice 59,3% 43,4% 43,3% 48,7% 126,5
Frekvence 1 50,1% 45,7% 46,3% 47,4% 1099
Rádio Krokodýl 44,7% 54,4% 38,3% 45,8% 135,4
Rádio Hellax 42,6% 46,7% 46,3% 45,2% 147,6
Rádio Zlatá Praha 51,3% 45,3% 38,6% 45,1% 133,1
Evropa 2 48,4% 43,7% 41,3% 44,5% 350,6
Rádio Faktor 47,7% 45,1% 39,1% 44,0% 90,8
Rádio Orion 42,8% 47,1% 39,4% 43,1% 217,1
Rádio City 43,3% 49,2% 34,3% 42,3% 93,6
Kiss Morava 48,6% 37,3% 33,6% 39,8% 105,5
Rádio Bonton 41,1% 38,7% 23,6% 34,5% 80,2
Kiss 98 FM 28,1% 43,9% 28,0% 33,3% 149,1
Country Radio 36,0% 34,0% 27,5% 32,5% 293,4
Kiss Hády 88.3 FM 32,7% 39,8% 24,7% 32,4% 167,2
ČRo 3 - Vltava 31,9% 30,1% 26,5% 29,5% 87,9
Rádio Karolína 32,1% 30,0% 24,7% 29,0% 93,6
Rádio O.K. 28,6% 25,5% 24,0% 26,0% 105,9
ČRo 6 / Rádio Svobodná Evropa 16,2% 13,1% 13,1% 14,2% 97,3


8.6. Všechny stanice a zpravodajství a publicistika (všechny stanice více než 80tis. Včera)
ROZHL. STANICE Zpravo-
dajství z Vašeho regionu
Zpravo-
dajství obecně
Zpravo-
dajství z České republiky
Zpravo-
dajství ze zahraničí
Reportáže Diskusní pořady Komentáře a analýzy Průměr Daily reach
ČRo 1 - Radiožurnál 33,6% 80,1% 77,6% 75,6% 65,0% 63,4% 62,6% 65,4% 1214,1
ČRo 2 - Praha 42,9% 70,1% 69,5% 61,8% 61,1% 62,3% 58,2% 60,9% 603,7
ČRo 6 / Rádio Svobodná Evropa 20,4% 69,6% 53,0% 88,6% 59,9% 57,5% 67,7% 59,5% 97,3
Rádio FM Plus 72,8% 57,2% 53,7% 50,9% 47,8% 38,1% 42,0% 51,8% 124,1
Rádio Zlín 82,4% 46,7% 49,5% 44,4% 43,2% 39,6% 41,4% 49,6% 129,5
ČRo České Budějovice 73,6% 50,8% 47,1% 42,2% 44,3% 42,8% 38,5% 48,5% 126,5
Rádio Černá Hora 67,2% 47,7% 44,8% 46,5% 46,4% 44,9% 39,8% 48,2% 179,5
Frekvence 1 29,5% 55,3% 51,9% 51,2% 49,2% 54,0% 45,5% 48,1% 1099
Rádio Contact Liberec 73,2% 46,2% 46,3% 45,1% 36,7% 40,7% 39,4% 46,8% 109,4
Rádio Krokodýl 62,1% 51,5% 42,8% 37,8% 31,0% 32,2% 29,7% 41,0% 135,4
Rádio Rubi 66,3% 43,9% 39,5% 37,8% 33,6% 31,9% 23,7% 39,5% 95,2
Evropa 2 37,2% 42,3% 41,4% 44,0% 38,7% 35,9% 33,6% 39,0% 350,6
Rádio Zlatá Praha 30,9% 46,1% 44,4% 41,4% 38,3% 33,7% 34,6% 38,5% 133,1
Rádio Vysočina 75,6% 35,0% 33,7% 29,4% 38,0% 27,2% 25,3% 37,7% 143
Rádio Faktor 49,6% 41,4% 39,2% 33,0% 38,1% 28,1% 30,5% 37,1% 90,8
Rádio Orion 59,4% 36,3% 30,5% 32,3% 33,8% 27,9% 29,3% 35,6% 217,1
ČRo 3 - Vltava 26,8% 35,2% 34,0% 26,3% 37,4% 44,4% 30,1% 33,4% 87,9
Rádio Hellax 56,2% 32,1% 26,8% 25,4% 27,9% 22,0% 18,6% 29,8% 147,6
Rádio Karolína 29,4% 35,2% 34,6% 31,6% 27,4% 23,9% 22,5% 29,2% 93,6
Country Radio 28,7% 29,3% 31,2% 26,9% 28,6% 26,3% 27,5% 28,4% 293,4
Kiss Morava 53,0% 26,6% 23,5% 24,7% 28,9% 16,6% 19,9% 27,6% 105,5
Rádio City 30,1% 36,3% 27,7% 30,0% 28,6% 21,3% 16,0% 27,1% 93,6
Rádio Bonton 18,3% 28,8% 21,5% 20,5% 24,3% 18,3% 22,4% 22,0% 80,2
Kiss Hády 88.3 FM 35,5% 25,3% 24,5% 19,6% 19,9% 14,3% 13,2% 21,7% 167,2
Kiss 98 FM 21,6% 21,8% 20,0% 23,9% 19,8% 13,8% 20,5% 20,2% 149,1
Rádio O.K. 32,0% 19,3% 18,5% 17,9% 20,0% 14,4% 15,4% 19,6% 105,9


8.7. Nejlepší propagace rozhlasové stanice (všechny stanice více než 80tis. Včera)
NEJPOSLOUCHANĚJŠÍ ROZHL. STANICE Vlastní propagaci Daily reach
Rádio Zlín 71,9% 129,5
Rádio FM Plus 67,6% 124,1
Rádio Černá Hora 66,8% 179,5
Rádio Rubi 64,5% 95,2
Rádio Contact Liberec 64,5% 109,4
Kiss Morava 60,6% 105,5
Rádio Hellax 58,4% 147,6
Evropa 2 56,4% 350,6
Rádio Vysočina 56,2% 143
Rádio Faktor 55,6% 90,8
Kiss 98 FM 54,9% 149,1
Rádio Orion 54,8% 217,1
Rádio Krokodýl 54,5% 135,4
Country Radio 54,0% 293,4
Rádio Zlatá Praha 53,0% 133,1
Rádio City 52,9% 93,6
Frekvence 1 52,2% 1099
Kiss Hády 88.3 FM 51,0% 167,2
Rádio O.K. 50,5% 105,9
ČRo 2 - Praha 45,7% 603,7
Rádio Bonton 44,9% 80,2
Rádio Karolína 43,3% 93,6
ČRo České Budějovice 42,7% 126,5
ČRo 1 - Radiožurnál 40,7% 1214
ČRo 3 - Vltava 27,4% 87,9
ČRo 6 / Rádio Svobodná Evropa 20,7% 97,3


Graf: Meziroční nárusty/poklesy poslechovosti v % 1998x1999 (Praha)


Graf: Meziroční nárusty/poklesy poslechovosti v % 1998x1999 (střední Čechy)


Graf: Meziroční nárusty/poklesy poslechovosti v % 1998x1999 (jížní Čechy)


Graf: Meziroční nárusty/poklesy poslechovosti v % 1998x1999 (západní Čechy)


Graf: Meziroční nárusty/poklesy poslechovosti v % 1998x1999 (severní Čechy)


Graf: Meziroční nárusty/poklesy poslechovosti v % 1998x1999 (východní Čechy)


Graf: Meziroční nárusty/poklesy poslechovosti v % 1998x1999 (jižní Morava)


Graf: Meziroční nárusty/poklesy poslechovosti v % 1998x1999 (severní Morava)


Vývoj investic do reklamy v letech 1995-1999


Vývoj hrubého příjmu rozhlasových stanic v letech 1995 - 1999