|
ze dne 31. května 1999 Některé připomínky považuje Rada za zásadní a jsou i takto označeny. Připomínky Rady byly po dlouhodobých diskusích s ČTÚ, vztahujících se k přípravě nového telekomunikačního zákona, oběma stranami uznány za oprávněné. Za stěžejní Rada považuje podmínku, aby definiční aparát připomínkovaného návrhu telekomunikačního zákona byl sladěn s definičním aparátem návrhu nového mediálního zákona s tím, že oba návrhy umožní (např. v rámci přechodných ustanovení) vytvoření společné koncepce přechodu na digitální vysílání, artikulované tzv. mezioborovou pracovní skupinou, vytvořenou za tímto účelem. V minulém roce projednávala Rada připomínky k věcnému záměru zákona o telekomunikacích, které byly odeslány dne 10.4.1998. Na tyto připomínky reagoval ČTÚ návrhem úprav dne 21.4.1998. K tomuto návrhu předložila Rada stanovisko dne 23. 4. a připomínky byly projednány na jednání dne 24. 4. 1998 s vedením ČTÚ. Protože na uvedené poradě došlo mezi oběma stranami ke shodě, měl by předložený návrh zákona odpovídat jejím závěrům. Bez zapracování připomínek, které považujeme za zásadní, by Rada s předloženým návrhem nemohla vyslovit souhlas. Připomínky k jednotlivým ustanovením §2 odst.3 Veřejnou telekomunikační sítí se rozumí síť, která je využita zcela nebo zčásti pro poskytování veřejných telekomunikačních služeb. Požadujeme doplnit text na konci věty, že …veřejnou telekomunikační sítí není síť výhradně určená pro šíření rozhlasových a televizních programů. §2 odst. 5 (5) Telekomunikační službou se rozumí služba, jejíž poskytování spočívá zcela nebo zčásti z přepravy nebo směrování informací telekomunikačními sítěmi třetím osobám. Touto službou je i pronájem telekomunikačních okruhů. doplnit větu: Provozování rozhlasového a televizního vysílání není telekomunikační službou. §2 nový odst.19 Tuto připomínku považujeme za zásadní. Požadujeme doplnit definici kmitočtového přídělu. Vzhledem k tomu, že se tato definice týká výhradně ČTÚ, nebylo by vhodné stanovit definici Radou. Zde uvádíme pouze příklady, co by kmitočtový příděl ČTÚ mohl obsahovat: Kmitočtový příděl určuje technické charakteristiky vysílací stanice jako je název stanice, název stanoviště vysílače, geografická poloha vysílače (zeměpisné souřadnice, nadmořská výška), kmitočet, druh provozu, typ vysílače, výkon vysílače, typ antén, maximální vyzářený výkon z antén a vyzařovací parametry vysílací antény, včetně její výšky nad zemí, jméno a rodné číslo odpovědného operátora. KP dále obsahuje údaje o držiteli povolení, včetně jeho adresy, IČO a bankovního spojení. §2 nový odst.20 Tuto připomínku považujeme za zásadní. Požadujeme doplnit definici pojmu provozovatel (operátor) digitálního multiplexu. Do diskuse navrhujeme následující pokus o definici: Provozovatelem (operátorem) digitálního multiplexu se rozumí právnická nebo fyzická osoba registrovaná v obchodním rejstříku, která na kmitočtu (kmitočtech) a v pásmu (pásmech) přidělených příslušnými regulačními orgány zajišťuje souběžné šíření rozhlasových, televizních, multimediálních programů a dat včetně dalších informací pro řízení, kontrolu a zabezpečení jak vlastního přenosového systému tak jednotlivých programů (služeb) prostřednictvím jednoho multiplexního vysílacího kanálu. Rada zastává názor, že pro provozování multiplexu je nutná licence udělovaná Radou. § 4 odst. 1 písm. a) a c) Obě definice s použitím výjimek jsou natolik nejasné, že mohou způsobit výkladové problémy, a proto je potřeba je přepracovat. Není jasné, proč využití rádiových vln je vyloučeno z definice pod písm. a), když je pak zařazeno do definice v písm. c). §38 odst.1 Uvedený text vyhovuje pouze v případě, že bude v zákoně uvedena definice dle naší připomínky k §2 odst.3. §57 nově zařadit odst. 3 a další odstavce přečíslovat Tuto připomínku považujeme za zásadní. V souladu s jednáním 24. 4. 1998 požadujeme doplnit text: Správu kmitočtového spektra určeného pro rozhlasové a televizní vysílání včetně sestavování plánu přidělení kmitočtových pásem vyhrazených pro rozhlasové a televizní vysílání vykonává Úřad v součinnosti s Radou České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen „Rada“). Při zapracování této připomínky je možné vypustit druhou větu ve stávajícím § 57, odst. 3, začínající „Části plánu přidělení kmitočtových pásem určených pro rozhlasové a televizní vysílání…“ § 58, odst. 4, písm. a) Žádost o povolení k provozování vysílacího rádiového zařízení musí být doložena: Požadujeme doplnit za slova „podle zvláštního zákona,“ nebo souborem technických parametrů vydávaných veřejnoprávnímu provozovateli. §63 Požadujeme doplnit o bod e) s textem: e) u rozhlasového a televizního vysílání pozbytím platnosti licence udělené Radou. §65 odst. 1 Tuto připomínku považujeme za zásadní. Poslední větu navrhujeme nahradit tímto zněním: Podkladem pro vydání povolení k provozování vysílacích rádiových zařízení pro rozhlasové a televizní vysílání je soubor technických parametrů, kterým Rada podle zvláštního zákona15) stanoví technické a jiné údaje provozovatelům rozhlasového a televizního vysílání. Podkladem pro vydání povolení k provozování multiplexů je licence udělená Radou provozovateli multiplexu.. §65 odst.2 Tuto připomínku považujeme za zásadní. V souladu s jednáním 24. 4. 1998 požadujeme nahrazení odstavce 2 následujícím textem: (2) V rámci součinnosti s Radou Úřad:
§ 108, nově zařadit odst. 7 Tuto připomínku považujeme za zásadní. Rada může v součinnosti s ČTÚ udělit licence ke zkušebnímu provozování digitálního multiplexu s dobou platnosti nejvýše 2 roky (alt. 5 let) bez možnosti prodloužení. Pro vytvoření návrhu koncepce státní politiky pro rozvoj digitálního vysílání a stanovení doby začátku souběžného analogového a digitálního vysílání a doby trvání tohoto souběžného vysílání bude vytvořena mezioborová skupina složená ze zástupců ČTÚ, Rady, příslušných ministerstev, vědeckých pracovišť a asociací provozovatelů. §113 Tuto připomínku považujeme za zásadní. Navržená úprava zákona č. 103/1992 Sb. (O Radě České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání) je nevyhovující. V souladu s výše uvedeným konsensem s ČTÚ navrhujeme následující novou formulaci uvedených ustanovení pod příslušnými písmeny §2 odst.(1): b) Podílet se v součinnosti s Českým telekomunikačním úřadem na vytvoření plánu využití kmitočtového spektra v oboru rozhlasového a televizního vysílání. j) Podílet se v součinnosti s Českým telekomunikačním úřadem na státní správě kmitočtového spektra určeného pro rozhlasové a televizní vysílání. k) Rozhodovat o přidělení souboru technických parametrů provozovatelům rozhlasového a televizního vysílání. l) Dávat souhlas k rozhodnutí o kmitočtovém přídělu pro provozovatele vysílacích rádiových zařízení vydávaném Českým telekomunikačním úřadem v oboru rozhlasového a televizního vysílání. Z §2 odst.(3) vypustit slova „a plány využití kmitočtů pro vysílání“. Další kapitola: IV.9.3. PŘIPOMÍNKY RADY K NÁVRHU NOVELY ZÁKONA Č. 273/1993 Sb., |