|
II.10. POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ PODLE ZÁKONA č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Dnem 1.1.2000 vstoupil v účinnost zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění (dále jen zákon o informacích). Rada, jako povinný subjekt dle tohoto zákona, vydává v souladu s ustanovením § 18 odst. 2 zákona o informacích výroční zprávu o své činnosti v oblasti poskytování informací.
Ve smyslu ustanovení § 5 zákona o informacích zveřejňuje informace Rada pro rozhlasové a televizní vysílání ve svém sídle v Praze 10, Krátká 10 a na Internetu na adrese http: //www.rrtv.cz/. Žadatel může požadovat poskytnutí informace na základě podání ústního, písemného, telefonického, zasláním faxem či elektronicky, a to: v sídle Rady, na telefonním čísle 02/7813830, 02/7811826, faxem na čísle 02/7810885, a na e-mailové adrese: info@rrtv.cz. Sazebník úhrad za poskytování informací Radou (Úřadem) činí:
Počet podaných žádostí o informace, jakož i počet podaných odvolání proti rozhodnutí Rady o nevyhovění žádosti o poskytnutí informace (§ 18 odst. 1 písm. a), b) zákona o informacích), je uveden v následujícím přehledu:
V roce 2000 nebyl Radě doručen žádný rozsudek soudu a nebyla vedena žádná řízení o sankcích za nedodržování tohoto zákona. Z těchto důvodů Rada neuvádí opis podstatných částí každého rozsudku soudu dle ustanovení § 18 odst. 1 písm. c) a d) zákona o informacích. Ve smyslu ustanovení § 18 odst. 1 písm. e) zákona o informacích Rada dále zveřejňuje stručný obsah nejčastějších žádostí o poskytnutí informace se specifikací dle jednotlivých odborů, resp. vedoucí Úřadu Rady: Telefonické i písemné žádosti o informace, které zodpovídala vedoucí Úřadu, se týkaly zejména rozhodnutí Rady a jejich zdůvodnění, programu zasedání Rady a zařazení konkrétních bodů, složení a kompetencí Rady, činnosti Úřadu, aktuální situace v oblasti vysílání elektronických médií i jednotlivých provozovatelů, postupu vyřizování podaných žádostí, způsobu podávání žádostí o licence, přihlášek k registraci a jejich změn, otázek souvisejících s vysíláním v období voleb do Senátu a krajských zastupitelstev a koncepčních otázek vztahujících se k Radě, její činnosti a vysílání elektronických médií v ČR vůbec. Telefonické žádosti o informace, které zodpovídal právní odbor Úřadu se týkaly zejména pravomocí a působnosti Rady, provozovatelů ze zákona a problematiky koncesionářských poplatků, postavení občana z hlediska stávající mediální legislativy, reklamy v rozhlasovém a televizním vysílání, problematiky reklamy ve vztahu k senátním volbám a povinností provozovatelů kabelových televizí. Písemné žádosti o poskytnutí informace se zejména týkaly:
Telefonické žádosti o poskytnutí informace, které zodpovídal licenční odbor Úřadu, se ve většině případů týkaly údajů, které jsou zveřejněné ve Zprávách Rady a na webových stránkách Rady. Velké množství telefonátů se objevilo v souvislosti se zvýšením poplatků za poskytování služeb provozovateli kabelových rozvodů. V těchto případech byl tazatel seznámen s faktem, že regulace výše poplatků není v kompetenci Rady. Písemné žádosti o poskytnutí informace se týkaly:
Programový odbor v roce 2000 neobdržel žádnou žádost o poskytnutí informací na základě zákona č. 106/1999 Sb., v platném znění. Technický odbor Úřadu poskytoval informace na telefonické žádosti zejména k daným technickým prostředkům provozovatelů vysílání a k možnosti udělení licence k rozhlasovému vysílání v různých obcích nebo regionech. Písemné žádosti se ve většině případů týkaly televizních převaděčů v jednotlivých obcích. Další kapitola: III. VYBRANÁ AKTUÁLNÍ TÉMATA VE SLEDOVANÉM OBDOBÍ |