logo



Komentář

3. KAUZY

3.1. Převzetí IPB Československou obchodní bankou

Největší počet příspěvků věnovala kauze IPB Česká televize a to jak v publicistice, tak ve zpravodajství.

a) Počet příspěvků. Česká televize událostem kolem převzetí IPB Československou obchodní bankou věnuje nejvíce příspěvků, jak v publicistických pořadech, tak ve zpravodajství. Ve zpravodajství jako jediná ze tří celostátních stanic překročila hranici sta příspěvků (107), zatímco Nova i Prima TV odvysílaly kolem padesáti příspěvků. V publicistických pořadech se Prima TV kauze IPB věnovala čtyřmi příspěvky a Nova sedmi.

b) Délka příspěvků. Stejně jako v případě počtu příspěvků, i v délce příspěvků dominovala Česká televize a po ní s odstupem Nova a Prima TV. Česká televize věnovala kauze více než 190 minut (zpravodajství), zatímco Nova a Prima TV necelou polovinu. V publicistických pořadech nejsou rozdíly tak zřetelné, ale i v tomto případě se této kauze Česká televize věnuje více.

3.2. Zasedání Mezinárodního měnového fondu a Světové banky v Praze

Největší počet příspěvků i nejdelší vysílací čas věnuje zasedání Mezinárodního měnového fondu Česká televize a to jak v publicistice, tak ve zpravodajských relacích.

a) Počet příspěvků. Největší počet příspěvků o zářijovém zasedání Mezinárodního měnového fondu a Světové banky v Praze přináší Česká televize. V případě publicistických pořadů odvysílala Prima TV téměř stejný počet publicistických pořadů na toto téma (18), v případě zpravodajství byl rozdíl větší.

b) Délka příspěvků. Nejdelší stopáž věnuje události Česká televize, jak v případě publicistiky, tak ve zpravodajství. Obě komerční stanice ji následují s výrazným odstupem. V publicistických pořadech se zasedání ve větší míře věnuje Nova,. Zatímco ve zpravodajství Prima TV.

3.3. Spuštění jaderné elektrárny Temelín

Ve zpravodajství se kauze Spuštění jaderné elektrárny Temelín věnuje nejvíce příspěvky a nejdelším vysílacím časem Česká televize, zatímco v publicistice Prima TV (11) a Nova (10).

a) Počet příspěvků. Počet příspěvků odvysílaných v rámci kauzy Spuštění jaderné elektrárny Temelín je ve zpravodajství nejvyšší v České televizi (368), Prima TV a Nova odvysílaly méně než sto příspěvků. V publicistice je ale situace jiná; Prima TV se tématu věnuje nejčastěji, po ní následuje Nova.

b) Délka příspěvků. Nejvíce vysílacího času kauze Spuštění jaderné elektrárny Temelín v publicistice i ve zpravodajství věnovala Česká televize. V publicistice je však stopáž příspěvků jen o něco málo vyšší než u Nova. Prima v tomto případě výrazně zaostává, což kontrastuje se situací v počtech příspěvků.

3.4. Senátní a krajské volby

Senátní volby ve zpravodajských pořadech největším počtem příspěvků a nejdelšími příspěvky pokryla Česká televize. V publicistických pořadech se tématu nejvíce věnovala Prima TV.

a) Počet příspěvků. Více než sto padesáti příspěvky referovala ve svých zpravodajských relacích o volbách do senátu Česká televize, zatímco Nova a Prima TV se tematice věnovaly v necelých padesáti příspěvcích. V případě publicistiky vysílala nejvíce příspěvků Prima TV (25), zatímco Nova odvysílala šest a Česká televize pouhé tři příspěvky.

b) Délka příspěvků. Nejvíce času ve zpravodajství věnovala senátním volbám Česká televize, a to více než šest hodin. Obě komerční stanice věnovaly ve zpravodajských pořadech senátním volbám kolem jedné vysílací hodiny. V publicistice naopak volby nejrozsáhleji pokryla Prima TV. Česká televize a Nova ji následují s výrazným odstupem.

3.5. Krize v České televizi

Krizi v České televizi ve zpravodajství nejvýrazněji pokrývala Česká televize. V publicistických pořadech se tématu věnovala jako jediná ze všech tří kanálů.

a) Počet příspěvků. Krizi v České televizi nejvíce prezentovala počtem příspěvků Česká televize. Ve zpravodajství se této kauze věnovaly Prima TV i Nova, každá přibližně patnácti pořady, zatímco v publicistických pořadech na krizi v ČT reaguje pouze Česká televize.

b) Délka příspěvků. Nejvíce vysílacího času krizi v České televizi věnovala Česká televize a to jak v publicistických pořadech, tak ve zpravodajství. Ve zpravodajství České televize je věnováno této kauze necelých pět hodin vysílacího času, zatímco na Nova a Prima TV necelá půl hodina.

3.6. Prezidentské volby v USA

O prezidentských volbách v USA referuje nejvíce příspěvky Česká televize, jak ve zpravodajství, tak v publicistice. Prima TV ani Nova prezidentské volby nereflektují v žádném z publicistických pořadů.

a) Počet příspěvků. O prezidentských volbách ve Spojených státech amerických referuje nejvíce příspěvky Česká televize a to jak ve zpravodajství (111), tak v publicistice (6). Ve zpravodajství tuto událost pokrývají také Nova (16) a Prima TV (15), i když v menším rozsahu. V publicistických pořadech se však volbě amerického prezidenta věnuje jen Česká televize.

b) Délka příspěvků. Nejvíce vysílacího času volbě prezidenta Spojených států věnovala Česká televize. Ve zpravodajství je rozdíl oproti oběma komerčním stanicím výrazný.

<<< Komentář - Publicistika Komentář - Politické strany >>>